Vindbaarheid Google (SEO)

Een hoge positie (ranking) in de niet-betaalde resultaten van Google is een streven voor veel bedrijven. Google hanteert hiervoor een algoritme dat voortdurend wordt geupdate. Vroeger ging het vooral om veel (relevante) zoekwoorden gebruiken, nu gaat het om een complete set aan factoren: technische opbouw van de site, lay-out voor mobiele gebruiker, zoektermen, links vanuit andere sites, etc. Kijk hier als je er meer over wilt weten. Wist je dat niemand eigenlijk precies weet hoe het algoritme van Google werkt? Dat doen ze bewust zodat je als klant de meest relevante informatie ontvangt. Gelukkig weten wij wèl wat de basisvoorwaarden zijn voor een succesvolle ranking.

De eerste stap om met SEO aan de slag te gaan is een audit. Hierin bepalen wij de huidige prestaties van de site, ook in relatie tot concurrenten. We analyseren zoektermen die door jullie doelgroep veel gebruikt worden. Met deze beide analyses bepalen we de vervolgstappen. Welke zaken moeten opgepakt worden om tot een beter resultaat te komen? Denk bijvoorbeeld aan het verbeteren van een pagina qua tekst en indeling. Hierna vergelijken wij opnieuw de prestaties met de concurrentie.

Nadat alle zaken vanuit de analyse zijn doorgevoerd, analyseren wij opnieuw de resultaten. Hiermee is SEO eigenlijk geen eenmalige actie, maar een proces dat altijd in ontwikkeling is en structureel aandacht behoeft.

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik denk graag met je mee om samen online resultaat te behalen.

 

Plan een afspraak
Hebben we je interesse?

Zoeken