Microtargeting

Er is veel bekend over de gebruikers van diverse online platformen. Denk bijvoorbeeld aan Google, Facebook of LinkedIn. Zij kennen de interesses, de (actuele) locatie, de zoekgeschiedenis en allerlei andere persoonlijke data van hun gebruikers. Deze data is niet in te zien, maar wel te gebruiken om zo nauwkeurig mogelijk jouw doelgroep te bereiken. Het heeft immers geen zin om een boodschap “breed” te verspreiden, als deze eigenlijk alleen bedoeld is voor een specifieke groep.

Een voorbeeld. Je verkoopt ‘zeven’. Let wel, het gaat hier niet om het cijfer zeven, maar om industriële zeven voor machines. Dan kun je gaan adverteren op het zoekwoord ‘zeven’, maar dan zijn er veel mensen die jouw advertentie zien maar die niet tot jouw doelgroep behoren. Door specifieker te zijn in bijvoorbeeld de zoekterm of de locatie waar de gebruiker zich bevindt (in de omgeving van industrieën waar jij je op richt), wordt jouw advertentie gerichter getoond en optimaliseert dit het resultaat. 

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik denk graag met je mee om samen online resultaat te behalen.

 

Plan een afspraak
Hebben we je interesse?

Zoeken