Geen waar voor je geld via Google Ads (AdWords)?

Een gerecht bestellen dat je niet smaakt, een kledingstuk aanschaffen dat later toch niet fijn blijkt te zitten, een elektronisch apparaat dat eenmaal uit de doos niet aan te krijgen is. We weten allemaal hoe het voelt om geen waar voor je geld te krijgen. Dat frustreert.  
De ROI binnen marketing ligt al even lang onder vuur als de marketing oud is. Marketing kost geld en de effecten waren slecht meetbaar. Dat behoort niet voor niets tot de verleden tijd. Talloze tools brengen marketingbesteding- en impact in kaart en online is het een walhalla van beheersbaarheid.
Google is ook jouw vriend. En vriendschap is geven en nemen. Dat betekent dat aan mooie resultaten soms een investering voorafgaat. Geld over de balk smijten is binnen Google Adwords onnodig. Jij bepaalt zelf de grootte van je investering. Jij kiest wat het je kost en daarmee oplevert.
Is Google Adwords/Ads daarmee altijd het juiste antwoord? Alleen als het je lukt om relevant te zijn. Google heeft nou eenmaal als corebusiness om bezoekers de meest relevante resultaten te tonen. Als jouw advertenties niet relevant zijn bereik je er niks mee.
Een doelgerichte marketingcampagne is een complete marketingcampagne. Van het op de juiste manier begroeten van je klant tot de manier waarop je de relatie onderhoud. Als je klanten eenmaal binnen niet laat zien wat je in huis hebt, lopen ze onverrichter zake de deur weer uit. Dat wil je niet. De waar voor je geld heb je zelf in de hand.

Google AdWords kosten: rekenvoorbeeld voor beginners

Om het rendement van je Google AdWords campagnes te kunnen bepalen moet je inzicht hebben in de werking van Google AdWords kosten. Collega Dion heeft daarvoor een rekenvoorbeeld uitgewerkt waar dit duidelijk en helder wordt uitgelegd:

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken