Blog
Uit de campagneresultaten bij diverse klanten zien wij dat het soms interessant is om de homepage in te stellen als landingspagina voor een advertentie. Zelfs als men op zoek is naar een specifiek product!
Bezoekers die op de homepage landen vertoonde beter gedrag en voeren meer relevante acties uit op de website dan bezoekers die op een productpagina landen vanuit een advertentie. Deze conclusie konden wij trekken bij een aantal klanten in de B2B markt. Wij hebben A/B tests gedaan waar alleen de uiteindelijke url van de advertenties anders waren.
Dat het verkeer via de homepage beter scoort, is opvallend te noemen aangezien de doelgroep zocht op specifieke producten. Een productpagina als landingspagina geldt dan vaak als ‘best practice’. Niet altijd dus! Een verklaring hiervoor kan zijn dat de zoeker op zoek was naar een leverancier voor deze producten. In de besluitvorming van een B2B-aankoopproces spelen diverse factoren een rol die betrekking hebben op de leverancier, namelijk: levertijden, productiecapaciteit, klantenservice en service na verkoop.
Let op! De resultaten hebben betrekking op specifieke casussen. Ik raad altijd aan om dit eerst te testen of dit ook voor jouw advertenties werkt door middel van een A/B test.
Deel blog
Neem dan contact op met Arjan
Online Marketeer