Vind nieuwe klanten via bestaande, oude content!

Je krijgt meer bezoekers op je website door interessante content. Steeds meer website-eigenaren beseffen dat waardevolle content voor je website veel nieuwe bezoekers en klanten oplevert. Ook Google geeft aan dat content een steeds zwaarder wegende factor is in de zoekresultaten.

Content creatie is tijdsintensief en duur!

Veel ondernemers hebben niet de middelen om doorlopend content te (laten) creëren. Zelf schrijven is een kriem, omdat schrijven niet tot je dagelijkse werkzaamheden behoort. Een goede blog schrijven kost al snel 3 of 4 uur van je tijd. En content creatie uitbesteden is voor veel ondernemers een te grote investering. Zijn er dan geen eenvoudigere manieren om met content aan de slag te gaan?
oude content

Maak het jezelf gemakkelijk met oude content!

Niet alle content hoeft compleet ‘from scratch’ gemaakt te worden. Een compleet nieuwe blog schrijven kost vaak enorm veel tijd. Waar begin je en hoe bouw je het verhaal op? Een slimme manier om je doelgroep snel op de hoogte te brengen van relevante ontwikkelingen is door bestaande content te optimaliseren.

Voorbeeld: blog met oude content over echtscheidingen

Stel je voor dat je blogs schrijft over de website van jouw advocatenkantoor. Een belangrijke wetswijziging over echtscheidingen heeft invloed op de situatie bij veel (potentiële) klanten. Deze wijziging is een jaar geleden ook aan de orde geweest en destijds heb je er ook een blog aan gewijd. Je kunt er nu voor kiezen om een nieuwe blog te schrijven, maar het is eenvoudiger en sneller om de bestaande blog te updaten met nieuwe, relevante informatie. Dit houdt het overzichtelijk voor jezelf, de bezoeker en de zoekmachine!

De resultaten van optimaliseren van oude content

Oude content optimaliseren is niet alleen snel en gemakkelijk, maar ook erg effectief. Hieronder het resultaat van het updaten van een post over blogpost ideeën door Digitalmarketer.com:
meer bezoekers uit oude content
Begin oktober 2015 besloten ze een bestaande post over ideeën voor blogposts te optimaliseren en uit te breiden met 3.396 woorden, 28 afbeeldingen, een infographic en 5 korte videos. Het resultaat was meer dan 50.000 nieuwe, unieke bezoekers!
Uiteraard is dit een succesverhaal van een grote, internationale website, maar ook op kleinere schaal kun je mooie resultaten behalen door het optimaliseren van bestaande content. De eerste resultaten uit onze tests op onze eigen blogs laten directe stijgingen van 25 – 35% verkeer zien!

Promoot vernieuwde content voor maximaal resultaat

Met het optimaliseren van je oude, bestaande content ben je er nog niet. Een optimalisatie van de pagina zal, mits relevant, door zoekmachines beter worden beoordeeld. En dus vaker en hoger in Google worden getoond. Wil je echt maximaal resultaat uit je inspanningen? Dan zul je de nieuwe content ook actief moeten promoten bij je doelgroep. Dit kun je doen door inzet van SEA wanneer je hier budget voor hebt. Andere, gratis alternatieven zijn je social media kanalen en je nieuwsbrief. Door de update te vermelden op deze kanalen genereer je extra verkeer naar de geoptimaliseerde landingspagina. Ook zoekmachines als Google zullen deze stroom nieuwe bezoekers naar die pagina herkennen en je pagina vervolgens weer beter waarderen.

Hulp nodig met jouw content strategie?

Door slim om te gaan met content kun je veel, nieuwe bezoekers naar je website halen. Het opzetten van een slimme strategie is daarbij belangrijk, maar niet eenvoudig. Wij kunnen je helpen bij het opzetten van een content strategie die jou merkbaar resultaat oplevert. Neem hier contact met ons op!

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken