Mobile sitespeed in Google Ads: wees snel voordat het te laat is

Google updatete het algoritme voor meten van mobiele site snelheid. Concreet betekent dit dat je minder klikken nodig hebt om in Google Ads een mobiele site snelheid score te krijgen. Huh?
Mobile is first, zeker binnen Google. Vanaf maart 2018 gebruikt de zoekmachine de zoekresultaten op mobiele apparaten als primair device om sites te indexeren en rangschikken. Daarna volgde Google’s speed update om website-eigenaren te stimuleren de laadtijd van hun sites te verbeteren en bezoekers een betere ervaring te bieden.
Oftewel: Google meet de focus op mobiel bezoek en de snelheid van jouw website. Dit vraagt om aandacht. Hoe snel laad jij?

Snelheid scoort

Er is een directe relatie tussen de laadtijd van je pagina en de prestaties van je website.
Google-feit 1:  
53% van de bezoekers haakt af als de laadtijd langer dan 3 seconden is.
Afhaken betekent omzet mislopen.
Google-feit 2:
Een pagina die binnen 5 seconden laadt, levert twee keer zoveel meer omzet dan een pagina die  binnen 19 seconden laadt.
Je pagina’s moeten snel laden. Een vlotte website verstevigt daarbij de positieve ervaring van je bezoekers. Ze bezoeken je website vaker.
Bedenk: een snellere landingspagina vergroot het het aantal conversies op je site. Jouw resultaat: meer contactmomenten en/of aankopen.  

De snelst gemeten tijd

Google helpt jou met het verbeteren van de snelheid. Via de gratis Speed Scorecard meet je jouw mobile site speed resultaten en download je een rapport met aanbevelingen.
Google Pagespeed test
Deze zogenoemde mobile site speed vind je ook terug in jouw score binnen Google Ads. Snelheid is een van de rankingsfactoren.
Je scoort een 1 tot 10. Met een 10 zit je goed, met een 1 moet je direct aan de slag. Geen paniek. De oplossing is nabij.

Weet Google raad?

Om de laadtijd van een mobiele website te optimaliseren adviseert Google : AMP (Accelerated Mobile Pages). AMP stript als het ware jouw pagina en beperkt de hoeveelheid code tot dat wat minimaal nodig is om de pagina te tonen.
Gaat dit werken met de technische oplossingen die wij in websites van klanten verwerken? De vraag die wij ons met de nodige bedrijfsmatige scepsis stelden en beantwoordden. We lieten AMP ‘los’ op de websites van klanten en het AMP-development team van Google bouwde de homepage van Ottevanger na. Conclusie: AMP is een volwassen product en versnelt zonder verlies. Het voldoet nog niet 100% voor de sites die wij bouwen, maar ontwikkelt in rap tempo. Zeker een ontwikkeling om nu al op in te zetten.
Lang verhaal kort: snelheid staat hoog op onze agenda. Ik adviseer jou hetzelfde te doen. Versnel je klantcontact: start met je website!

Coach nodig?

Wij helpen bij het meten en verhogen van je pr. 

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken