De Mobility Portal is ontwikkeld in samenwerking met de Johan Cruijff ArenA.

Winnaar Gelderland Challenge

Tijdens de Startup Summit Delta van 19 april j.l. hebben wij een voucher in ontvangst mogen nemen van de Provincie Gelderland. Als onderdeel van deze summit had de Provincie Gelderland een aantal challenges uitgeschreven, waaronder een challenge voor slimme oplossingen op het gebied van mobiliteit.

De vraag was “hoe kunnen alternatieve reisvormen meer gebruikt worden in buitengebieden?”, waarop wij onze Mobility Portal als oplossing aanboden. Niet om congestie in goede banen te leiden (zoals bij de Amsterdam ArenA), maar juist om alternatieven onder de aandacht te brengen van een groter publiek.

In een pitch van 2 minuten, mocht ik vertellen waarom wij denken dat de Mobility Portal deze bijdrage kan leveren. In het kort kwam het hier op neer: ” Alternatieve reisopties en lokale initiatieven hebben vaak een beperkte houdbaarheid, omdat de reiziger niet bekend is met deze mogelijkheden. De Mobility Portal is een multimodale reisplanner, waar alle vervoersopties in opgenomen kunnen worden. De reisplanner is whitelabel en daardoor beschikbaar te maken in bestaande sites en apps van instellingen, buurten en dorpen etc.”

De jury vroeg in de vragenronde nadien terecht of wij denken dat de Mobility Portal ook kan aansluiten bij andere projecten en initiatieven. Dit is de opzet van de portal en hierin kon ik dus ook snel positief antwoord geven. De Mobility Portal levert geen eigen vervoersdiensten, maar sluit bestaande en nieuwe initiatieven aan en zorgt dat zij gebruikt kunnen worden door een breed publiek.

Aan het einde van de dag werden de prijswinnaars bekend gemaakt en hebben wij een voucher gewonnen ter waarde van 20.000 euro, om onze oplossing ook daadwerkelijk te mogen uitvoeren in Gelderland. De komende tijd gaan we gebruiken om samen met de Provincie te kijken waar en hoe we dit het beste kunnen oppakken in een pilot. Een prachtige stap om de Mobility Portal ook verder te brengen buiten Amsterdam ZuidOost.

Wat wil jij online bereiken?

Ik hoor graag wat je online doel is, dan kunnen we van daaruit kijken wat de strategie is om dit te realiseren.

Neem het eerste stapje

Wij werken iedere dag samen met onze klanten aan het behalen van online doelstellingen.

Kennismaken?