Weten welke leads je website bekijken?

Effectiever omgaan met leads begint bij het kunnen identificeren van deze potentiële klanten. Als jij niet weet welke organisaties interesse tonen in jouw producten of diensten is het moeilijk om daar actie op te ondernemen.

De uitdaging: een boodschap op maat voor iedere lead

Het salestraject van iedere organisatie ziet er anders uit. Zelfs de sales trajecten van verschillende diensten of producten binnen je organisatie kunnen sterk uiteenlopen. Om je sales traject effectief te kunnen inrichten moet je helder in kaart hebben welke fasen je leads doorlopen in hun beslissingsproces. En welke informatie hebben leads per fase nodig om ze door het beslissingsproces te loodsen?

lead tracking

Door de lead in iedere fase een boodschap (informatie) op maat te geven kun je hem richting een contactmoment ‘sturen’. Wanneer al zijn vragen en twijfels over je product zijn opgelost staat niets een contactmoment meer in de weg. Maar hoe kom je met hem in contact als je niet weet wie hij is?

De oplossing: leadtracking

Een leadtracking tool geeft jou de mogelijkheid om meer te weten te komen over welke bedrijven jouw website bezoeken. Hoe vaak bezoeken ze je website en welke pagina’s geniet specifiek hun interesse? Dit zijn relevante indicatoren die jou inzicht geven in de ‘fase’ van het beslissingsproces waarin een lead zich bevindt. Hier kun jij vervolgens actie op ondernemen.

Hoe werkt leadtracking?

Hoe komen deze tools aan deze informatie zonder dat de privacy in het gedrag is? Leadtracking tools herkennen website bezoekers aan hun IP adres. Deze wordt opgezocht in een database en wanneer er een ‘match’ is weet de tool welke organisatie jouw website heeft bezocht.

Leadtracking helpt jou van leads klanten te maken

Bedrijven die bijvoorbeeld meerdere malen een specifieke pagina op je website hebben bezocht kunnen worden aangemerkt als een ‘sales-ready’. De lead is duidelijk geïnteresseerd in je product of dienst en bereid contact op te nemen. Door een notificatie word jij op de hoogte gebracht van de interesse van deze lead. Nu is het aan je sales team om van deze lead een klant te maken.

Uitproberen?

Wil je jouw sales traject ook effectiever inrichten? Wij gaan graag met je in gesprek om leadtracking en andere tools voor het effectiever inrichten van je sales traject toe te lichten. Neem contact met ons op!
Leadtracking ontdekken?

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken