Heb jij als ondernemer ook moeite om alle online ontwikkelingen bij te benen?

Van statisch naar dynamisch: Dynamische Dashboards zijn de nieuwe norm

Het gros van de bureaus en marketeers maakt gebruik van statische rapporten om (interne) klanten te informeren. Dat is nou zoals ze dat noemen: old school. Met real time rapporten delen wij up-to-date gegevens gegevens met onze klanten via een dynamic dashboard. De vijf belangrijkste voordelen daarvan: 

Met de tijd mee 

Afhankelijk van de gegevensbron, vernieuwd de data in het dashboard elke 15 minuten tot paar uur. Hoe up-to-date wil je het hebben? Niet te vergelijken met de statische maandrapportages. 

Filter all the way 

Het dynamic dashboard maak je interactief door data te filteren voor verschillende dimensies. 

Optimaal deelbaar

Vergeet de maandelijkse rapportages die als excelbestand of PDF in je inbox verschijnen. Dynamic dashboards worden eenvoudig gedeeld door een link, eventueel beveiligd met wachtwoord. 

Aansluiting vinden 

Dashboards zijn slecht interfaces die data uit een gegevensbron op een bepaalde manier weergeven. Combineer de belangrijkste data uit meerdere gegevensbronnen en verschaf je daarmee meer overzicht en focus op de meest relevante zaken.

Actie Reactie

De klant heeft elk moment inzicht in de prestatie van de website. Als het aantal websitebezoekers abrupt instort, informeert hij direct bij zijn webbouwer wat er aan de hand is. Direct in actie komen is daarmee mogelijk. Dit geeft de klant meer controlegevoel over budgetten die hij spendeert op websites en online campagnes. 

Wij gebruiken de tool Google Data Studio voor het bouwen van dynamische dashboards, omdat: 

  • Het gebruiksvriendelijk is.
  • Een goede aansluiting heeft op verschillende gegevensbronnen.
  • Het gratis te gebruiken is!

In ons dashboard vatten wij de meest belangrijke informatie samen voor elke fase van de klantreis naar conversie:

  • Zichtbaarheid: vergroten van je naamsbekendheid en bereik. 
  • Overweging: zichtbaar zijn op het moment dat de klant je product en/of dienst overweegt.
  • Conversie: stimuleren van de aankoop of contactaanvraag.
  • Relatie: uitbouwen van de relatie en vergroten van de klantwaarde.

De overstap van statisch naar dynamisch is geen grote, maar wel een belangrijk. Geïnteresseerd geraakt? Wij bouwen gratis een dynamisch dashboard voor jouw website. Neem contact met ons op!

Online marketing updates mail

1 keer per maand alle relevante ontwikkelingen in online marketing in je inbox ontvangen?

Ja, dat wil ik

Wij werken iedere dag samen met onze klanten aan het behalen van online doelstellingen.

Kennismaken?