Het gros van de bureaus en marketeers maakt gebruik van statische rapporten om (interne) klanten te informeren. Dat is nou zoals ze dat noemen: old school. Met real time rapporten delen wij up-to-date gegevens gegevens met onze klanten via een dynamic dashboard. De vijf belangrijkste voordelen daarvan:
Met de tijd mee
Afhankelijk van de gegevensbron, vernieuwd de data in het dashboard elke 15 minuten tot paar uur. Hoe up-to-date wil je het hebben? Niet te vergelijken met de statische maandrapportages.
Filter all the way
Het dynamic dashboard maak je interactief door data te filteren voor verschillende dimensies.
Optimaal deelbaar
Vergeet de maandelijkse rapportages die als excelbestand of PDF in je inbox verschijnen. Dynamic dashboards worden eenvoudig gedeeld door een link, eventueel beveiligd met wachtwoord.
Aansluiting vinden
Dashboards zijn slecht interfaces die data uit een gegevensbron op een bepaalde manier weergeven. Combineer de belangrijkste data uit meerdere gegevensbronnen en verschaf je daarmee meer overzicht en focus op de meest relevante zaken.
Actie Reactie
De klant heeft elk moment inzicht in de prestatie van de website. Als het aantal websitebezoekers abrupt instort, informeert hij direct bij zijn webbouwer wat er aan de hand is. Direct in actie komen is daarmee mogelijk. Dit geeft de klant meer controlegevoel over budgetten die hij spendeert op websites en online campagnes.
Wij gebruiken de tool Google Data Studio voor het bouwen van dynamische dashboards, omdat:
In ons dashboard vatten wij de meest belangrijke informatie samen voor elke fase van de klantreis naar conversie:
De overstap van statisch naar dynamisch is geen grote, maar wel een belangrijk. Geïnteresseerd geraakt? Wij bouwen gratis een dynamisch dashboard voor jouw website. Neem contact met ons op!
Laat je e-mailadres achter en ik mail je voor een afspraak!