Telt je tabel? Alles over de handige kolomindeling in Google Ads

In jouw Google Ads omgeving beschik je over veel tabellen om advertenties te monitoren. Om goede beslissingen te maken heb je juiste data nodig. Een goede indeling van deze tabellen helpt hierbij. Een nieuwe functie binnen Google Ads beveelt op basis van jouw account- en campagne instellingen de ideale kolommen aan.
Google telt 13 categorieën die statistieken en kenmerken over jouw advertentie in kolommen weergeven. Met de nieuwe functie maakt Google een selectie uit al deze categorieën. Deze selectie is Googles aanbeveling om jouw tabellen zichtbaar te maken. Handig meedenkwerk!
Je kan de specifieke aanbevelingen negeren door de standaardinstelling uit te schakelen, maar ik raad je aan de selectie sowieso te bekijken om te beslissen wat je ermee doet.

Meer vrijheid in de juiste richting

Bij een geautomatiseerde biedstrategie is de biedstrategie geen verplichte kolom meer. De ruimte die daarbij vrijkomt in de tabel vul je op met een relevantere kenmerk of statistiek.
kolommen google ads
Google geeft je dus meer vrijheid om de tabellen in te richten naar eigen voorkeuren. Maar Google is zo sympathiek om je tegelijkertijd te helpen met aanbevelingen. Maar let op!  Blijf als adverteerder op Google Ads ook altijd zelf kolommen selecteren die jou helpen bij het optimaliseren van jouw campagnes. Je eigen overzicht telt altijd nog het meest.

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken