Ontdek wat Google ontdekte: Discovery Ads

“Nieuwe advertentie-producten zijn niet alleen ontworpen voor mensen die naar een specifiek product op zoek zijn. Nieuwe advertentie-producten zijn ook voor mensen die open staan voor deze nieuwe producten.” Zo sprak Brad Bender, productmanager video en display advertenties van Google, op het jaarlijkse Google’s Marketing Live 2019.

Nieuwe discovery ads

Die discovery ads passen helemaal in het live-thema van dit jaar: ontdekken. Discovery is een feed die gebruikers samenstellen op basis van hun eigen interesses. De targeting is gebaseerd op Google audience: interesses, in-market en affiniteitsdoelgroepen.
Hoe deze discovery ads eruit zien? Dat is afhankelijk van waar de advertentie getoond wordt. Dit kan verschillen van een kop met beschrijving tot advertentie met een aandachttrekkende grote afbeelding. Google toont deze discovery ads op de discovery feeds, Gmail-promotions, social tabs en YouTube.
discovery ads

Weinig moeite, groot bereik

Discovery campagnes zijn geautomatiseerde, multichannel campagnes. Dit betekent dat de adverteerder informatie en afbeeldingen uploadt, waarmee Google automatisch advertenties samenstelt voor verschillende advertentievormen. Deze discovery ads worden eerst getest voor beta adverteerder om tegen eind van dit jaar definitief voor alle adverteerder beschikbaar te zijn. Hoogste tijd dus om straks weer wat nieuws te ontdekken in jouw online marketing!

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken