Nieuwe factoren die Google’s slimme biedstrategieën beïnvloeden

Google heeft aangegeven dat zij het aantal factoren die van invloed zijn bij het ‘slim bieden’ (verbeterde CPC, Doel-CPA, Doel-ROAS en Aantal conversies maximaliseren) gaan uitbreiden. De exacte datum van de lancering is Google nog onduidelijk, maar het gaat in de komende maanden gebeuren.
Factoren die nu al van invloed zijn op slimme biedstrategieën zijn de kwaliteit van de advertentie, besturingssysteem van de gebruiker, dag en tijd, aanwezigheid op een remarketinglijst en veel meer.

Nieuwe factoren

Hierbij komen de volgende factoren, als deze van toepassing zijn op jouw advertentie of product:

  • Prijscompetitiviteit: Mensen zijn eerder geneigd een product te kopen tegen een competitieve prijs dan tegen een hoge prijs.
  • Seizoensgebondenheid: Mensen zijn eerder geneigd een zonnebril te kopen in het voorjaar dan in het najaar.
  • Score voor jouw mobiele apps: Als je veel positieve reviews hebt voor jouw app, dan zijn mensen eerder geneigd de app ook te installeren.

Afhankelijk van welke slimme biedstrategie je hanteert, past Google aan de hand van de waarschijnlijkheid te converteren, het bod aan om jouw advertentie te plaatsen. Wij halen mooie resultaten met aangepaste biedstrategieën bij onze klanten. Wil je daar eens met ons over van gedachten wisselen? Neem vrijblijvend contact op met Dion. Je kunt je ook aanmelden voor onze maandelijkse Google Ads updates nieuwsbrief om op de hoogte te blijven!

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken