Meer plaats voor aanbevelingen

Er is weer wat aan de hand in Googles Aanbevelingenland. In april berichtte ik je over  de aanbevelingen die Google geeft voor jouw Google Ads campagnes. Deze aanbevelingen zie je na het selecteren van een campagne, in een apart tabje. Sinds kort verschijnen die aanbevelingen op meerdere plekken in jouw Google Ads User Interface. Bijvoorbeeld bij het tabje zoekwoorden met als aanbeveling meer zoekwoorden toe te voegen.
 
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet
Zie je deze aanbevelingen niet? Google test deze bij een selecte groep gebruikers om dit op de korte termijn bij alle accounts te implementeren.
 
De aanbevelingen genereert Google via machine learning om te helpen bij het up-to-date houden van jouw account. Deze tips vind je vanaf nu niet alleen in een los overzicht, maar ook op alle andere relevante plekken in jouw interface. Zo behoudt je dus nog makkelijker het overzicht. Maar elk voordeel, heeft zijn nadeel. Het direct kunnen toepassen van deze aanbevelingen neemt schermruimte in beslag. Die ruimte gaat ten koste van andere weergaven, zoals bijvoorbeeld kleinere tabellen:
 


Belangrijk:
Vanaf welke plek je de aanbevelingen ook raadpleegt binnen jouw interface: blijf altijd monitoren wat je doet en volg geen aanbevelingen klakkeloos op.

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken