Als kleinere winkel vind je jouw doelgroep niet in de volle breedte van het world wide web. Online adverteren voelt als schieten met hagel. Jouw kopers zitten in de buurt. Via slimme tools is Google Ads toch prima in te zetten om deze potentiële locals te verleiden tot een aankoop.
Kan je winkel wat extra bezoekers gebruiken? Via Google’s lokale campagnes geneer je geautomatiseerde campagnes die daartoe aansporen. De advertenties worden weergegeven op Google Zoeken, Maps, YouTube en het Display Netwerk.
Via de lokale inventarisadvertenties (LIA’s) zien online zoekers Shopping-advertenties met producten die beschikbaar zijn in winkels in hun buurt. Online geeft weer wat er offline te koop is vanaf de plek waar ze zich bevinden. Het product kan de online zoeker met eigen ogen offline gaan bekijken en eventueel kopen.
Gebruik de wisselingen in jouw collectie om deze via het Smart Bidding-systeem van Google te signaleren. Anticipeer zo door producten die (binnenkort) in de sale belanden extra aandacht te geven. Extra aandacht online leidt tot extra aandacht offline.
Met het toevoegen van de categorieën beauty, sport, onderwijs, onroerend goed en dertig nieuwe retail categorieën sluiten campagnes nog beter aan bij (lokale) doelgroepen. Binnen deze gesegmenteerde doelgroepen zijn aankoopintenties gekoppeld aan het zoek-en browsegedrag gegroepeerd zodat veel data direct juist is ingesteld.
Wie niet online verkoopt, doet er meer dan verstandig aan online zeker in te zetten. Via alle toegevoegde opties zijn er binnen Google slimme wegen te bewandelen die triggeren tot meer bezoek van jouw winkel, of de aankoop van een specifiek product in die winkel. We kopen tenslotte nog altijd offline producten, helemaal als een online stimulans dat extra zetje geeft.
Laat je e-mailadres achter en ik mail je voor een afspraak!