Snel en eenvoudig een budgetplan maken met Googles nieuwste tool.

Kost wat kost weten wat het kost. Google Ads Budgetplanner

Met Googles nieuwste tool plan je snel en eenvoudig effectieve budget-scenario’s voor bestaande campagnes. De budgetplanner vertelt je niet met welk budget je een campagne het beste start, maar maakt inzichtelijk hoe veranderingen in budget bestaande campagnes beïnvloeden.

In de budgetplanner maak je een concept budgetplan. Via dit concept verkrijg je op een veilige manier een prognose zonder jouw huidige campagnes al te wijzigen. Met die nieuwe inzichten weet je wat je te doen of verwachten staat. We leggen je uit hoe het werkt.

Hoe stel je jouw concept budgetplan op?

Stap 1: Bepaal de periode waarvan je een voorspelling maakt.

Stap 2: Kies of je jouw budgetplan opstelt op basis van klikken of conversies.

Stap 3: Selecteer het doel van je plan.

Het opgeven van een doel is optioneel. Je stelt je waarde handmatig in of kiest voor ‘vorige periode’ of ‘dezelfde periode vorig jaar’.

In de prognosetabel (zie afbeelding hieronder) geeft de bestedingscurve (de blauwe lijn) aan hoe de wijzigingen in budget van invloed zijn op jouw belangrijkste statistiek (klikken of conversies). De grijze punt laat de verwachte prestaties van jouw campagnes zien onder de bestaande instellingen. In de tabel is de impact op campagneniveau weergegeven.

De vergelijkingstab vergelijkt de huidige en voorspelde instellingen met een door jou gekozen periode. Die tool showt wanneer het budget optimaal is en wanneer dit niet het geval is. Met die ruimte voor verbetering moet je aan de slag. Dat is de winst die de tool jou oplevert.

Hoe berekent Google?
  • Prognoses worden elke 24-48 uur geüpdatet en berekend op basis van jouw recente campagnegeschiedenis en -veilingen.
  • De prognose is nauwkeuriger als de startdatum dichterbij is. Houd het budgetplan dus in de gaten!
  • Afhankelijk van jouw bedrijfstype en -locatie houdt Google rekening met seizoensgebonden verkeer.

De budgetplanner verschijnt alleen bij beschikbare campagnes. Campagnes moeten een ondersteunde biedstrategie hebben en voldoende campagnegeschiedenis. Zonder die info valt er (nog) niets te voorspellen.

Aan de slag

Een snelle online rondleiding maakt je wegwijs. Deze opent zichzelf wanneer je de budgetplanner voor het eerst gebruikt. Kom je er niet uit of wil je meer informatie raadpleeg mij als jouw gids. Overzicht van je kosten, hoeft niet veel tijd te kosten.

 

Online marketing updates mail

1 keer per maand alle relevante ontwikkelingen in online marketing in je inbox ontvangen?

Ja, dat wil ik

Wij werken iedere dag samen met onze klanten aan het behalen van online doelstellingen.

Kennismaken?