Google Shopping update: echte foto’s voegen wat toe

Foto’s trekken altijd de aandacht. Daarom plaats je in jouw webshop professionele kiekjes voorzien van een duidelijke beschrijving. De reviews van klanten op jouw product zijn allesbepalend. Binnenkort voegen reviewers daar eigen foto’s aan toe. Foto’s die als bewijsvoering op het professionele beeld, de klantbeoordeling verrijken.
Een foto zegt veel. Helemaal als deze door een klant zelf genomen is. Door een nieuwe koppeling van Google kunnen deze home-made afbeeldingen worden toegevoegd aan de recensies van (jouw) producten die verschijnen binnen Google Shopping. 
Deze door gebruikers gegenereerde inhoud met een objectieve blik op het product is waardevol voor (nieuwe) klanten. Zij combineren de informatie van jouw website met deze authentieke, extra informatie. Vervolgens beslissen ze om wel of niet het product te kopen. 
Adverteerders moeten samenwerken met een van de deelnemende reviewsproviders: Yotpo, PowerReviews, Bazaarvoice of Influenster. Het programma breidt in de toekomst uit naar andere partners. Google indexeert de afbeeldingen dan automatisch vanaf een van de de deelnemende partnerplatforms. Google experimenteert op dit moment met deze nieuwe optie in de Verenigde Staten. Andere landen volgen later. En dan? De impact hiervan laat zich lastig inschatten. Shopping-reviews waarop veel geklikt wordt en afbeeldingen die veel bekeken worden, zeggen natuurlijk veel over de aandacht voor jouw product. Zo zorgen reviews en foto’s voor extra wegen voor klanten die onderweg zijn naar jouw product.

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken