Je kunt er bijna niet meer om heen: games!

Google Ads stopt uitsluiting op inhoudscategorie Games

Google gaat de mogelijkheden tot het uitsluiten van plaatsingen op websites/apps met inhoud over Games afbouwen. Dit betekent dat je niet meer kan bepalen dat jouw advertentie niet meer op websites/apps te zien die inhoudelijk te maken hebben met gamen. Dit is in lijn met de aankondiging van vorig jaar door Google dat ze de opties voor uitsluitingen gingen stroomlijnen.

 

Uitsluitingen is een belangrijke manier om preciezer de doelgroep te targeting die jij als adverteerder wil bereiken. Anders gezegd, geen advertentiebudget verspelen aan mensen die niet geïnteresseerd zijn in jouw business.

Kan ik games dan niet meer uitsluiten?

Er is gelukkig een mogelijkheid om dit te ‘omzeilen’. In topic-uitsluitingen blijft de mogelijkheid om Games uit te sluiten wel beschikbaar. Google verklaart dat uitsluitingen voor games als onderwerp beschikbaar blijft en dat dit dezelfde lading dekt als de uitsluiting van games als inhoud.

 

Google blijft bezig met het verbeteren van de uitsluitingsopties voor advertentietargeting. Het is als adverteerder jouw taak om targeting te optimaliseren met de tools die Google voor je beschikbaar stelt.

 

Hulp nodig? Bel of mail eens vrijblijvend met mijn collega Dion voor meer informatie.

Meer rendement uit online marketing?

Plan een afspraak met Dion in.

Afspraak maken

Wij werken iedere dag samen met onze klanten aan het behalen van online doelstellingen.

Kennismaken?