De wereld staat nooit stil en die van Google al helemaal niet. De updates vliegen je om de oren. Negeren is geen optie, want Google’s wil is wet. Toch?
De nieuwste versie van Google Ads API bevat nieuwe features voor advertenties, conversies en rapporteren. Is jouw API-kennis weggezakt of ken je het überhaupt niet? Geen paniek.
API is de afkorting van Application Programming Interface. Met een API communiceren eigen applicaties direct met Google’s server. Hierdoor is het voor adverteerders mogelijk om accounts en campagnes effectiever en op verschillende manieren te sturen. Google heeft verschillende API’s. Als online marketeer gebruik je de Google Ads API het meest.
Denk niet dat je de plank mis slaat als je geen API inzet. API’s zijn vooral bedoeld voor organisaties die voor meerdere cliënten verschillende Google Ads accounts en/of grote campagnes beheren. Als dat niet jouw geval is, kan je het prima af zonder API.
Om de nieuwste features te gebruiken moet je eerste de client libraries updaten.
Zeven nieuwigheden uit die update:
Naast deze opsomming voegt Google doorlopend nieuwe functionaliteiten toe aan tools. Dit geeft voortdurend opties tot het verbeteren van ons en daarmee jouw campagnebeheer. Update na update. Moet jij dat allemaal volgen en snappen? Nee. Wij wel. We blijven daarom op de hoogte om alles uit jouw online marketing te halen.
Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.