Google Ads API bevat nieuwe features voor advertenties, conversies en rapporteren.

Google Ads API: weten of vergeten?

De wereld staat nooit stil en die van Google al helemaal niet. De updates vliegen je om de oren. Negeren is geen optie, want Google’s wil is wet. Toch?

De nieuwste versie van Google Ads API bevat nieuwe features voor advertenties, conversies en rapporteren. Is jouw API-kennis weggezakt of ken je het überhaupt niet? Geen paniek.  

API is de afkorting van Application Programming Interface. Met een API communiceren eigen applicaties direct met Google’s server. Hierdoor is het voor adverteerders mogelijk om accounts en campagnes effectiever en op verschillende manieren te sturen. Google heeft verschillende API’s. Als online marketeer gebruik je de Google Ads API het meest.

Help, ik heb geen API?

Denk niet dat je de plank mis slaat als je geen API inzet. API’s zijn vooral bedoeld voor organisaties die voor meerdere cliënten verschillende Google Ads accounts en/of grote campagnes beheren. Als dat niet jouw geval is, kan je het prima af zonder API.

Om de nieuwste features te gebruiken moet je eerste de client libraries updaten.

Zeven nieuwigheden uit die update:

  • De verbeterde AssetService beheert middelen (bij gebruik responsive display ads) efficiënter.
  • Kop1 en Kop2 zijn beschikbaar voor call-only ads.
  • Bij advertentie groepstype is de optie dynamische zoekadvertentie toegevoegd.
  • App-campagnes worden ondersteund als onderdeel van multichannel-campagnes.
  • Conversies en impression share statistieken zijn beschikbaar voor Hotel Ads.
  • Uitbreiding van aanbevelingen die in de API kunnen worden opgenomen.
  • Door een verzameling kleine toevoegingen van statistieken en segmenten rapporteert de API beter.

Naast deze opsomming voegt Google doorlopend nieuwe functionaliteiten toe aan tools. Dit geeft voortdurend opties tot het verbeteren van ons en daarmee jouw campagnebeheer. Update na update. Moet jij dat allemaal volgen en snappen? Nee. Wij wel. We blijven daarom op de hoogte om alles uit jouw online marketing te halen.

Advies op maat over inzet van online marketing bij jouw organisatie?

Maak een afspraak met Dion.

Afspraak maken

Wij werken iedere dag samen met onze klanten aan het behalen van online doelstellingen.

Kennismaken?