De Mobility Portal is succesvol ingezet voor persoonlijke reisadviezen bij Fieldlab evenement

Fieldlab evenement Johan Cruijff ArenA een succes

Zaterdag 27 maart jl. is er een Fieldlab evenement gehouden in de Johan Cruijff ArenA. Tijdens de wedstrijd Nederland – Letland mochten 5.000 bezoekers het stadion betreden, met als doel te onderzoeken hoe evenementen weer kunnen plaatsvinden. Rondom dit evenement zijn allerlei metingen geweest, die een bijdrage leveren aan het veilig kunnen organiseren van evenementen. In de organisatie van de bezoekersstromen is gewerkt met bubbels, zodat er afgescheiden testgroepen ontstonden. Deze bubbels kregen al vanaf hun reisadvies een eigen ‘routing’ tot aan hun stoeltje in het stadion. Hiervoor is onze Mobility Portal als tool ingezet.

Iedere bezoeker van de wedstrijd werd verplicht van te voren een kaartje te kopen en de Close app te downloaden. Vanuit deze app konden zij hun persoonlijke reisadvies ophalen via de Mobility Portal. De opties waren fiets/motor en met de auto, waarbij het openbaar vervoer sterk werd afgeraden als advies.

Bij de optie auto, werd de bezoeker op basis van de bubbel waarin zij waren geplaatst automatisch naar de juiste parkeerlocatie geleid. Deze konden zij in alle gevallen direct online boeken en betalen.

“De Mobility Portal is bij dit fieldlab evenement ingezet om de juiste verdeling van de bubbels over de parkeerlocaties te maken. Hierbij waren de verschillende parkeeraanbieders met hun eigen webshop geïntegreerd, waardoor de bezoeker direct een parkeerkaartje kon boeken en betalen. Voor de bezoekers prettig want die konden onbezorgd op reis. Ook gaf het ons als organisatie de mogelijkheid om op de juiste manier te sturen in bezoekersstromen, vanaf het moment dat men vanuit huis vertrok”, aldus Maurits van Hövell van de Johan Cruijff ArenA.

We hebben na afloop een enquête gehouden onder de gebruikers van de Mobility Portal en 50% gaf een 8 of hoger voor de vraag “hoe was de informatievoorziening over jouw bubbel en de parkeerplekken?”. Ruim 55% van de ondervraagden merkten dat de corona maatregelen ook goed werden nageleefd bij het parkeren en de looproute naar het stadion toe. De Mobility Portal is een online reisplanner bedoeld voor bestemmingen, zoals binnensteden en evenementen. Bezoekers ontvangen een persoonlijk reisadvies, afgestemd op hun wensen en de mogelijkheden die op de bestemming worden aangeboden. Het sturen in bezoekersstromen vanaf het moment van vertrek wordt hierdoor mogelijk gemaakt.

Vraag het aan Wouter

Heb jij een vraag over dit onderwerp?

Stel je vraag aan Wouter

Wij werken iedere dag samen met onze klanten aan het behalen van online doelstellingen.

Kennismaken?