De winnaar van de 100 dagen Challenges is bekend. Lees hieronder meer!

De winnaar van de 100 dagen Challenges

De afgelopen weken hebben de 3 teams de puntjes op de i gezet om hun 100 dagen challenges tot een goed einde te brengen. Afgelopen woensdag 6 maart was de eindpresentatie en het beoordelingsmoment. Om jullie geheugen op te frissen nog even kort over de 100 dagen challenges:

100 dagen challenges

Ontwikkelen als bedrijf, team en als persoon is binnen BeSite erg belangrijk. Daar besteden we veel aandacht aan en proberen dit voor de collega’s ook zo leuk mogelijk te maken. Om die reden hebben wij de 100 dagen challenges in het leven geroepen. In verschillende teams werken we 100 dagen lang aan het behalen van een challenge, door het team zelf bedacht.

Hieronder een kort verslag van de teams van de afgelopen periode:

Team Chatbot implementatie

Doel van team Chatbot was het implementeren van een werkende chatbot bij parkerenarenapoort.nl. Uiteraard binnen 100 dagen. Het team heeft eerst onderzoek gedaan naar de verschillende systemen. Uiteindelijk is er gekozen voor Dialogflow. Dit platform biedt de mogelijkheid om met verschillende externe platformen te communiceren. Denk hierbij aan Messenger, Google Assistant maar ook met verschillende chat platformen.

Vervolgens hebben ze een export gedraaid van alle gesprekken die in 2018 zijn binnengekomen op parkerenarenapoort.nl. Ze hebben alle vragen gelabeld en gekeken naar de meest voorkomende vragen. Deze hebben ze uitgetekend en in Dialogflow gezet. Een vraag kan natuurlijk op verschillende manieren worden gesteld. Per vraag zijn er zoveel mogelijk varianten in de flow gezet zodat de chatbot een goed en gepast antwoord kan geven.

Er is natuurlijk niets vervelender dan een slechte ervaring met de chatbot. Om die reden hebben ze een fallback ingesteld; als de chatbot het antwoord niet weet wordt de bezoeker direct doorgezet naar een beschikbare medewerker. De vragen die de chatbot niet kan beantwoorden worden opgeslagen binnen Dialogflow. Dat is mooi want deze kunnen toegevoegd worden aan een bestaande flow of dienen als input voor een nieuwe flow. Zo wordt de chatbot steeds slimmer en beter.

Resultaat
Met de huidige flows wordt op jaarbasis 40 uur bespaard. Dit komt neer op +/- 500 vragen die de chatbot geautomatiseerd beantwoordt. De volgende stap is: onderzoeken hoe we chatbots kunnen aanbieden bij onze klanten. Wordt vervolgd!

Team Sitespeed

Doel van team Sitespeed was om 64 WordPress websites van onze klanten een score van minimaal 90 uit 100 te laten behalen in de Google Pagespeed test. Paginasnelheid is belangrijk, om een kortere laadtijd een betere gebruikerservaring geeft voor bezoekers en snelle websites worden beter beoordeeld door Google. De aanpak van team Sitespeed was als volgt:

  1. Problemen onderzoeken
  2. Oplossingen onderzoeken
  3. Oplossingen implementeren
  4. Testen, conclusies en acties

site speed google pagespeed insights

 

Per device (mobiel/desktop) is een overzicht gemaakt met de top-3 verbeteringen bij alle WordPress websites. Vervolgens is het team gaan onderzoeken hoe  deze verbeteringen kunnen worden opgelost. Een groot deel van de verbeteringen bleek in het optimaliseren van afbeeldingen, caching en verbeteringen aan onze eigen framework te zitten.

Resultaat

De oplossingen (zowel bestaande plugins) als eigen oplossingen zijn geïmplementeerd en getest. Bij 90% van onze klanten kunnen we in potentie een sitespeed score van meer dan 90 op zowel mobiel als desktop halen. Om ook de sitespeed op lange termijn op niveau te houden hebben we inmiddels ook de Performance Scan ontwikkeld. Een tool die continue de prestaties (snelheid) van onze sites monitort. Upload een klant een (te) grote afbeelding waardoor de pagina langzamer laadt? Dan ontvangen wij direct een melding en kan er direct actie ondernomen worden om de snelheid te herstellen.

Team Parkeerconcept

Het doel van team Parkeerconcept was het onderzoeken van een nieuw, innovatief oplossing in de parkeerbranche. De challenge daarbij was: “kan het nieuwe parkeerconcept levensvatbaar worden of niet?”

Resultaat

Dit heeft geleid tot nieuwe inzichten en dat we het concept verder gaan oppakken. Het parkeerconcept was voor de challenge al uitgewerkt en tijdens de challenge hebben we dit samen met enkele partners verfijnd, waardoor het nu duidelijk is wat we kunnen doen. De volgende stap is het bepalen van de technische roadmap, het vinden van de launching customer en ook partner(s) voor het opschalen na de eerste pilot.

And the winner is..

De winnaar met een mooie 7,4 is team Chatbot! Van harte gefeliciteerd en op naar de volgende 100 dagen challenge!

 

Wat houdt jou bezig?

Geef aan waar je met ons over wilt praten en wij komen graag met jou in gesprek. Bij ons in Aalten, bij jou of telefonisch.

Ja, ik wil graag een gesprek

Wij werken iedere dag samen met onze klanten aan het behalen van online doelstellingen.

Kennismaken?