Google vergroot de advertentieruimte in call-only advertenties en dat is goed nieuws. Dit geef jou meer opties deze ads effectief in te zetten.
Alleen-bellen advertenties, de naam zegt het al. Het doel van dit type advertenties is je bezoekers te laten bellen. Naar jou uiteraard. Als een bezoeker op je advertentie klikt, bellen zij direct.
Een voorbeeld:
Call-only advertenties werken net als de reguliere tekstadvertenties op basis van een cost-per-click (CPC). Met het invullen van je bedrijfsnaam, telefoonnummer, advertentietekst, display URL en verificatie URL (om te controleren of het jouw bedrijfsnummer is) is de advertentie actief.
Via een effectieve call-only advertentie heb je jouw (potentiƫle) klant direct aan de lijn. Je hebt hiermee een directe lead te pakken. Dat wil je. Toch? Zet je deze ads nog niet in? Lees in de documentatie van Google hoe call-only advertenties opstelt en inzet.
Het is lastig je bedrijfsnaam, -omschrijving en CTA (call-to-action) in zo weinig tekens te vangen. Google past daarom het volgende in de call-only ads aan:
Gebruik die extra ruimte slim. Omschrijf niet alleen je dienst of bedrijf, maar overtuig dat ze jou willen spreken. Stof tot nadenken dus en nu? Bij het doorvoeren van een nieuwe advertentievariant is het altijd afwachten hoe de doelgroep reageert. Houd daarom de komende weken de prestaties van je nieuwe call-only advertenties in Google Ads goed in de gaten.
Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.