Als officieus trendwatcher bij BeSite kom ik vrij regelmatig nieuwe trends en ontwikkelingen op technologisch gebied tegen. Onlangs stuitte ik op iets wat de naam ‘Augmented Reality’ draagt. Het blijkt dat Augmented Reality veel potentieel biedt voor bedrijven in diverse sectoren, daarom geef ik graag wat meer uitleg.
Augmented Reality zorgt ervoor dat er een extra dimensie (laag) wordt toegevoegd aan de omgeving. Met behulp van een camera, telefoon of bril kun je bijvoorbeeld extra informatie over een product of object waar je op richt krijgen.
Een van de eerste (populaire) voorbeelden van Augmented Reality is de telefoon-applicatie Layar. De applicatie zorgt voor zeer verrassende en interessante resultaten.
Behalve Layer zijn er inmiddels veel meer nieuwe toepassingen. Graag geef ik een aantal voorbeelden:
Onlangs kondigde Bol.com aan om ook webshopverkoop via Layar (Augmented Reality) toe te gaan passen. Je pakt bijvoorbeeld een DVD, boek of game bij een vriend uit de kast, je scant deze en je krijgt direct extra informatie over het product. Je kunt ook meteen bestellen, waar je op dat moment ook bent.
Google heeft enige tijd geleden aangekondigd te starten met de ontwikkeling van een Augmented Reality bril. Deze ‘bril van de toekomst’ zal gaan helpen met een heleboel
zaken in het leven. Door middel van spraakbesturing kan de bril informatie geven of opslaan. Het verwerken en geven van informatie gebeurt door een ingebouwde camera en realistische projectie-mogelijkheid in het glas van de bril.
Momenteel is de bril te bestellen voor ontwikkelaars. Zij krijgen de gelegenheid om variaties of eigen applicaties te verzinnen en te implementeren. Wie weet wat dit allemaal teweeg brengt!
Ik geloof dat het slechts een kwestie van tijd is voordat Augmented Reality niet meer weg te denken is in ons dagelijks leven (zie promofilm).
Augmented Reality is gebaseerd op het bieden van comfort voor klanten in diverse sectoren. Reclame, website- en webshop bureau’s maar ook de medische wereld is hierbij gebaat. Vanzelfsprekend houden wij de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Hierdoor kunnen wij u blijven helpen met het verbeteren van uw website resultaten, voor nu en in de toekomst.
Heeft u iets interessants of opmerkelijks gezien over het onderwerp of wilt u hierop reageren? Neem dan gerust contact met ons op, wij staan u graag te woord.
Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.