Blog

Van websitebezoeker naar waardevolle lead

Datum
15 juni 2023
Leestijd
4 minuten
Auteur

Veel bedrijven ervaren het als een uitdaging om marketing en sales goed samen te laten werken. Hoewel marketingteams in staat zijn om waardevolle bezoekers naar de website te genereren, is het niet vanzelfsprekend dat de telefoon roodgloeiend staat. Gelukkig is er een oplossing om de touwtjes in eigen handen te nemen: herkenningssoftware. Een legale en makkelijke te implementeren software die het sales team een boost kan geven.

Veel bedrijven investeren aanzienlijk in online marketingactiviteiten, zoals het creëren van boeiende content en het uitvoeren van gerichte advertentiecampagnes om zo verkeer naar hun website te genereren. Deze inspanningen kunnen waardevolle leads opleveren, doordat er een conversie wordt voltooid op de website. Er vindt bijvoorbeeld een download plaats of er wordt contact opgenomen. Echter, in de B2B wereld neemt het oriëntatieproces van de potentiële klant vaak veel tijd in beslag. Hierdoor is het mogelijk dat harde conversies uitblijven en dat het aantal conversies niet in lijn ligt met het budget. 

Leadinfo

Om meer waarde voor onze klanten te bieden, zijn wij van start gegaan met het implementeren van Leadinfo. Deze herkenningssoftware is de sleutel tot het identificeren van mogelijke leads op websites. Deze software is een geavanceerde technologie die gebruikmaakt van IP-tracking, waaraan gegevens uit het KVK handelsregister worden gekoppeld. Op basis van deze informatie kunnen bedrijven de websitebezoekers een naam geven en waardevolle gegevens verzamelen, zoals bedrijfsnaam, locatie en het gedrag op de website. Dit stelt marketing- en sales teams in staat om gerichte en gepersonaliseerde opvolgingsacties te ondernemen.

Het gebruiken van Leadinfo is legaal, mits er wordt voldaan aan een aantal voorwaarden. Het belangrijkste is het instellen van een cookiemelding die de websitebezoekers vervolgens moeten toestaan voordat hun gegevens worden gedeeld. 

Hoe ziet de implementatie van Leadinfo in jouw marketing- en salesactiviteiten eruit?

  • Stap 1: Bepalen doelgroep en doelstelling
    Welk product of dienst kan een boost gebruiken? In welk marktsegment liggen kansen? Met welke persoon binnen de organisatie moeten we in contact komen? Samen met jou omschrijven we de doelgroep en stellen we de doelstelling vast.
  • Stap 2: Instelling tooling
    Wij installeren via Google Tag Manager Leadinfo op de website. Vanaf dat moment komt er data binnen. Echter, Leadinfo is niet gratis. De tool brengt kosten in rekening voor gegenereerde leads, dit gaat per staffel. Optioneel installeren we de tool daarom alleen op pagina’s die een sleutelrol spelen bij de eerder verkregen doelgroep en doelstelling. 
  • Stap 3: Opvolging
    Er zijn verschillende mogelijkheden om deze verkregen leads op te pakken. Wij implementeren veelal LinkedIn Sales Navigator om laagdrempelig in gesprek te komen met de doelgroep. Maar is de kans van slagen groter als de doelgroep wordt gebeld of wordt bezocht? Samen kijken we naar een passende manier om de touwtjes in eigen handen te nemen.

Deel blog

Wij staan klaar om te helpen.

Herkenningssoftware als Leadinfo kan het verschil maken in B2B. Mocht je vragen hebben over herkenningssoftware in het algemeen of meer willen weten hoe dit geïmplementeerd kan worden binnen jouw organisatie? Neem dan gerust contact op.

Wouter Spaargaren

Online Strateeg

BeSite
Sluiten

Online Strateeg

Wouter Spaargaren

Wil je aan de slag met online marketing of de realisatie van een nieuwe website? Dan kom ik graag bij je op de koffie. Met mijn jarenlange ervaring in online marketing kan ik je direct op weghelpen en zorg ik voor een goed begin van onze samenwerking.

Contact opslaan

Wouter Spaargaren

Online Strateeg

BeSite
Sluiten