Blog
Veel bedrijven ervaren het als een uitdaging om marketing en sales goed samen te laten werken. Hoewel marketingteams in staat zijn om waardevolle bezoekers naar de website te genereren, is het niet vanzelfsprekend dat de telefoon roodgloeiend staat. Gelukkig is er een oplossing om de touwtjes in eigen handen te nemen: herkenningssoftware. Een legale en makkelijke te implementeren software die het sales team een boost kan geven.
Veel bedrijven investeren aanzienlijk in online marketingactiviteiten, zoals het creëren van boeiende content en het uitvoeren van gerichte advertentiecampagnes om zo verkeer naar hun website te genereren. Deze inspanningen kunnen waardevolle leads opleveren, doordat er een conversie wordt voltooid op de website. Er vindt bijvoorbeeld een download plaats of er wordt contact opgenomen. Echter, in de B2B wereld neemt het oriëntatieproces van de potentiële klant vaak veel tijd in beslag. Hierdoor is het mogelijk dat harde conversies uitblijven en dat het aantal conversies niet in lijn ligt met het budget.
Om meer waarde voor onze klanten te bieden, zijn wij van start gegaan met het implementeren van Leadinfo. Deze herkenningssoftware is de sleutel tot het identificeren van mogelijke leads op websites. Deze software is een geavanceerde technologie die gebruikmaakt van IP-tracking, waaraan gegevens uit het KVK handelsregister worden gekoppeld. Op basis van deze informatie kunnen bedrijven de websitebezoekers een naam geven en waardevolle gegevens verzamelen, zoals bedrijfsnaam, locatie en het gedrag op de website. Dit stelt marketing- en sales teams in staat om gerichte en gepersonaliseerde opvolgingsacties te ondernemen.
Het gebruiken van Leadinfo is legaal, mits er wordt voldaan aan een aantal voorwaarden. Het belangrijkste is het instellen van een cookiemelding die de websitebezoekers vervolgens moeten toestaan voordat hun gegevens worden gedeeld.
Hoe ziet de implementatie van Leadinfo in jouw marketing- en salesactiviteiten eruit?
Deel blog
Herkenningssoftware als Leadinfo kan het verschil maken in B2B. Mocht je vragen hebben over herkenningssoftware in het algemeen of meer willen weten hoe dit geïmplementeerd kan worden binnen jouw organisatie? Neem dan gerust contact op.
Online Strateeg
Wil je aan de slag met online marketing of de realisatie van een nieuwe website? Dan kom ik graag bij je op de koffie. Met mijn jarenlange ervaring in online marketing kan ik je direct op weghelpen en zorg ik voor een goed begin van onze samenwerking.
Contact opslaanGerelateerde insights