Meer resultaat uit je website zonder investering in SEA of SEO?

Als ondernemer streef je naar maximaal resultaat uit je investeringen in marketing en sales. Je wilt je online zichtbaarheid vergroten en investeren in online campagnes, maar ook grip houden op je kosten per lead of kosten per conversie. SEA levert direct nieuwe bezoekers op, maar je moet er wel voor betalen. SEO, email marketing en social media trajecten zijn arbeidsintensief en vragen vaak een lange adem. Zijn er meer mogelijkheden?

conversie optimalisatie resultaat

 

Conversie optimalisatie: meer resultaat uit je huidige verkeer

Naast investeringen in kanalen als SEA, SEO en social media kun je er ook voor kiezen om het resultaat uit je huidige bezoekersstroom te vergroten. Dit proces heet conversie optimalisatie. Bij conversie optimalisatie optimaliseer je verschillende onderdelen van je website met als doel de kans op een conversie te vergroten. Je haalt dus meer leads en verkopen uit bestaande bezoekers!

Conversie optimalisatie: hoe werkt het?

Bij conversie optimalisatie maak je 2 (of meerdere) varianten van een bestaande pagina. Iedere variant verschilt van de bestaande pagina door bijvoorbeeld een titel, afbeelding of een conversieknop aan te passen. De conversie optimalisatie tool registreert vervolgens welke variant de meeste leads of verkopen heeft opgeleverd. Deze best-presterende variant voer je vervolgens door als de nieuwe standaard!

Heatmaps, onderzoeken en reviews voor meer info

heatmap vwoNaast bovenstaande conversie optimalisatie testen hebben wij ook de beschikking over tools waarmee heatmaps van specifieke pagina’s gemaakt kunnen worden. Een heatmap (zie afbeelding) geeft inzicht in hoe de interactie van bezoekers met je pagina is. Trekt een afbeelding bijvoorbeeld de aandacht en leidt dit af van het uiteindelijke doel (de aankoop)? Dan moet je deze pagina wijzigen.
Nog meer specifieke informatie van je bezoekers? Via onze conversie optimalisatie tool heb je ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld een online enquête of poll naar bezoekers te sturen. Hiermee achterhaal je wat je bezoekers écht van je pagina en website vinden. Is het doel van de pagina bijvoorbeeld niet duidelijk genoeg? Bezoekers geven je waardevolle feedback waarmee je de website verder kunt verbeteren.

Conversie optimalisatie uitproberen?

Meer weten over de mogelijkheden van conversie optimalisatie? Of heb je concrete ideeën over hoe je jouw website kunt verbeteren? Wij gaan graag met je in gesprek om een conversie optimalisatie test op te zetten voor jouw website. Dit gaat sneller en eenvoudiger dan je denkt! Neem contact met ons op om direct te beginnen.

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken