Werk

Met een paar klikken koffie van Hesselink Koffie op de zaak

Opdrachtgever
Hesselink Koffie
Expertises
UX Design
TYPO3
B2B Portal
Team

Hoe is dit project tot stand gekomen?

We zijn vorig jaar met Gerrit, Tom en Robert in gesprek geraakt over de wensen en mogelijkheden van een B2B portal. Hesselink Koffie maakte destijds gebruik van een vrij generiek extern platform waar B2B klanten de producten van Hesselink Koffie konden bestellen. Aanpassingen of nieuwe functionaliteiten waren niet tot nauwelijks mogelijk; tijd om uit te kijken naar een partner die een maatwerk portal kan ontwikkelen!

Tijdens de eerste gesprekken hebben we samen nagedacht over de techniek; hoe richten we de koppelingen in met Exact Globe? Hoe zorgen we ervoor dat Hesselink medewerkers ook telefonische bestellingen direct in de portal kunnen verwerken en hoe richten we het gebruikersbeheer bij de klant zelf in? Zomaar een greep uit de vragen waar we samen uitvoerig over hebben gesproken.

Van use cases naar design

Op basis van de gesprekken hebben we use cases uitgewerkt, waarin we de stappen van de klant volledig beschrijven van welkomstmail tot daadwerkelijk order. Een mooi vertrekpunt voor de start van het ontwerp, maar ook een goede manier om Hesselink Koffie inzicht te geven in het gehele (aankoop)proces en daarmee de scope van het project.

Een duidelijk en functioneel design

De use cases dienen als input voor onze UX-designers. Zij hebben mede op basis hiervan gekeken naar de gebruiksvriendelijkheid van de portal. Ze zijn aan de slag gegaan, en in samenspraak met Tom en Robert zijn we gekomen tot een aansprekend en duidelijk design op zowel desktop als mobiel. De B2B portal kwam hiermee tot leven!

Basisinstallatie gecombineerd met maatwerk functionaliteiten

Voor de technische realisatie van de B2B-portal hebben we een basis staan. We merken dat veel bedrijven in de regio hun klanten proactiever op de hoogte willen houden en een B2B-portal kan hierin een belangrijke rol spelen. Vanuit deze basis, in combinatie met de uitgewerkte use cases, zijn we gestart met de ontwikkeling van de B2B-portal. Na de oplevering van de testversie zijn de medewerkers van Hesselink Koffie gaan testen. Daar kwamen waardevolle testresultaten naar boven die we hebben verwerkt. Tijd voor de pilot bij klanten!

Waardevolle testdata zorgt voor tevreden klanten

In overleg met Tom en Robert hebben we ervoor gekozen om een pilot te draaien met een deel van de klanten. Deze pilot was succesvol; de korte lijntjes tussen BeSite en Hesselink Koffie maken op dat moment verschil. Alle klanten hebben nu toegang tot de nieuwe B2B-portal en met succes want de reacties van klanten zijn zeer positief!

B2B portal groeit mee met ambities

De basis van de B2B-portal staat, maar we hebben ook al een lijstje met aanvullende wensen. Geen probleem, want dat is nu mogelijk binnen de omgeving die wij hebben ingericht. Zo groeit de B2B-portal dus mee met de ambities van Hesselink Koffie.

Resultaat

We kijken met heel veel plezier terug op dit project. Mooi om te zien hoe intensief we met elkaar zijn opgetrokken en tot welk resultaat dit heeft geleid. We zijn dan ook trots op ons partnership en bedank Gerrit, Tom en Robert voor hun gastvrijheid, de lekkere bakjes koffie en het vertrouwen!
Hesselink UI
Het afgelopen half jaar hebben we hard gewerkt aan een nieuwe bestelportal voor onze klanten om deze nog beter van dienst te kunnen zijn! Aan BeSite de gunning om dit te bouwen en daar hebben we zeker geen spijt van gehad. Een professionele werkwijze en een strakke planning heeft ervoor gezorgd dat we binnen de afgesproken tijd live konden!
1631463317695Tom ten Dolle, Operational Manager

Service bieden aan jouw klanten?

Het online aanbieden van een portaal waar klanten informatie kunnen vinden, bestellingen kunnen plaatsen of de status kunnen terugvinden van hun orders helpt om de relatie met je klant sterk te houden. Ook scheelt het vaak tijd voor je eigen backoffice. Laat ons met je meedenken hoe dit voor jou kan werken.

Jurgen Rutgers

Online Strateeg

BeSite
Sluiten

Online Strateeg

Jurgen Rutgers

In 1999 ben ik begonnen met Besite. Met ruim 25 jaar ervaring op het gebied van digitalisering en online strategieën help ik je graag met het uitdenken van de aanpak voor jouw ambitie!

Contact opslaan

Jurgen Rutgers

Online Strateeg

Wat werk(t)

Samen met onze klanten werken we aan toffe projecten en nieuwe innovaties op het gebied van online marketing. Bekijk hier wat werkt voor advertising, zoekmachine optimalisatie, social media en data inrichting.

Talk App

ConceptWebappSamenwerking

Top Silo Constructions

UX DesignContent FirstAnimaties

Nijhuis Groep

WordpressPersona workshop

Vokube

WebshopWooCommerceRedesign

Bod’or KTM

WordpressHerontwerpMultisite

Esselink Tuinen

UX DesignWordpressHerontwerp

Yunio

HerontwerpTYPO3API koppeling

Vaags & Groot Wesseldijk

UX DesignWordpressMaakindustrie
BeSite
Sluiten

Online Strateeg

Jurgen Rutgers

In 1999 ben ik begonnen met Besite. Met ruim 25 jaar ervaring op het gebied van digitalisering en online strategieën help ik je graag met het uitdenken van de aanpak voor jouw ambitie!

Contact opslaan

Jurgen Rutgers

Online Strateeg

BeSite
Sluiten