Werk
Aanleiding
Inzicht in resultaten is essentieel bij het inzetten van online marketing en het conversiegericht optimaliseren van websites en tools. Voor ABB was dit inzicht er voor een configurator nog niet, dus hebben wij een dashboard opgezet. In dit dashboard worden verschillende gegevens inzichtelijk, denk bijvoorbeeld aan het aantal gebruikers en het aantal voltooide configurators. Om dit te realiseren hebben we de gebeurtenissen in Google Tag Manager en Google Analytics bepaald. Een gebeurtenis is een actie die wordt gemeten, waarbij het belangrijk is om aan te geven wat er wordt gemeten en wanneer de actie mag worden gemeten. Daarnaast is de informatie vanuit online campagnes ook gekoppeld aan het dashboard, waardoor voor de klant in één overzicht een totaalbeeld van de resultaten kan verkrijgen. Met dit inzicht, dat nu 24/7 live verkregen kan worden, kan de configurator verder geoptimaliseerd worden.
Werkwijze
Wij werken vaak met Google Looker Studio, dat ons en de klant op een eenvoudige wijze inzage geeft. Het helpt om van data daadwerkelijk bruikbare informatie te maken en daardoor ook meer datagedreven te gaan werken. Het grote voordeel van Google Looker Studio is het kunnen koppelen met allerlei databronnen, waardoor er ook relaties gelegd kunnen worden tussen verschillende databronnen.
Wil jij ook datagedreven te werk gaan? Wil je ook graag keuzes maken op basis van resultaat? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Online Marketeer
Online Marketeer