Out with the old, in with the new: Laposta

Gebruik je Mailchimp? Dan ben je mogelijk strafbaar en ligt een boete op de loer. Dit zal je ongetwijfeld al een aantal keer gehoord hebben. Geen reden tot paniek, maar het wordt nu toch wel echt tijd om over te stappen naar een alternatief. Alleen, naar welk platform? Een Nederlands bedrijf in e-mail marketing software genaamd Laposta biedt mogelijk een oplossing voor jou.

Mailservice Mailchimp, je hebt vast al een aantal keer gelezen dat deze tool niet meer voldoet aan de AVG of de GDPR. Oftewel de Nederlandse- en Europese wetgeving die hoofdzakelijk ervoor zorgt dat bedrijven veilig omgaan met persoonsgegevens. Hoe dat komt? Vliegensvlug uitgelegd is Mailchimp een Amerikaans bedrijf dat alle persoonsgegevens op hun servers in Amerika bewaart. Sinds 2020 is dat een probleem. Het privacy shield tussen Europa en de VS is toen ongeldig verklaard. Zonder die overeenkomst voldoe jij als Mailchimp gebruiker niet meer aan de belangrijkste regel. De regel die beschrijft dat persoonsgegevens alleen doorgegeven mogen worden naar landen buiten Europa met een passend beschermingsniveau. 

Gelukkig is er een alternatief: Laposta. Een Nederlandse organisatie met haar server in Nederland. Hiermee is één van de privacyproblemen getackeld. De organisatie geeft ook aan dat zij voldoen aan de andere eisen van de AVG en de juiste ISO-certificeringen bezitten. Een stuk zekerheid waar jij de komende tijd veilig mee kunt werken. Vooral voor B2B bedrijven biedt Laposta een uitkomst. Tot 2000 relaties is de mailservice namelijk gratis te gebruiken. 

Buiten deze belangrijke eigenschappen van Laposta zijn er ook een aantal andere voordelen. De nieuwsbrief biedt bijvoorbeeld qua vormgeving meer mogelijkheden dan Mailchimp. Zo kan jouw nieuwsbrief een opfrisbeurt krijgen en daarmee waarschijnlijk nog beter scoren! Daarnaast is het erg makkelijk om contacten te importeren. Jij bepaalt welke gegevens je overdraagt. Met een simpele handeling deel je jouw hele lijst op in verschillende doelgroepen, zoals bestaande klanten en prospects. Heb jij jouw doelgroep nog niet verder opgedeeld? Geen probleem, het is nooit te laat om daar eens kritisch naar te kijken. 

Klinkt dit interessant? Weet dat wij bij BeSite graag met je meedenken. We geven passend advies of helpen bij de overstap. Het is zo gebeurd, daarna weet je zeker dat je goed zit. Dat is niet alleen een prettige gedachte voor jou, maar ook voor jouw (toekomstige) klanten. 

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken