De transitie van offline naar online leverde een omzetgroei van 30% op

Online marketing Papicolor

Papicolor heeft medio 2016 besloten om de focus van offline naar online verkoop te verleggen. Klanten en prospects van Papicolor oriënteren en shoppen steeds meer online. Er was behoefte aan een effectieve online strategie die direct de keuze voor online zou rechtvaardigen. Wij hebben gekozen voor een complete aanpak waarbij we nieuwe webshops hebben gelanceerd en zowel op strategisch als uitvoerend niveau ondersteuning hebben geboden op het gebied van online marketing.

Grondig doelgroeponderzoek

Papicolor was gewend om voornamelijk offline te verkopen. Omdat ‘online’ een relatief onbekend gebied was zijn we begonnen met een verkenning. Wie is de online doelgroep van Papicolor en waar zoeken deze mensen naar? Een grondige doelgroepanalyse gaf ons een goede basis om campagnes in Google AdWords en organisch zoekverkeer vanaf het eerste moment efficiënt op te zetten.

Effectieve AdWords campagnes

Op basis van het doelgroeponderzoek hebben we een strategie en resultaatgerichte advertentiecampagnes opgezet in Google AdWords. Doel van deze campagnes was om het bereik en de omzet van Papicolor uit te breiden door meer relevante bezoekers naar de website te bewegen via betaalde advertenties. Voor Papicolor hebben we een combinatie gemaakt van Google Search, Google Shopping en Display campagnes. Een stijging in de omzet van 30% in het eerste jaar was daarvan het resultaat.

Hoger in Google

Hoger in Google betekent meer niet-betaalde bezoekers. Samen met de marketeers van Papicolor hebben wij verschillende verbeteringen aan de webshop aangebracht om de posities in de zoekresultaten te verbeteren. Ook is er een content strategie uitgewerkt waarmee een organische groei van bijna 30% is gerealiseerd. De intensieve samenwerking met én content optimalisatie door marketeers van Papicolor hebben hier een belangrijke bijdrage in gehad.

Wat zijn de resultaten?

+30%

Omzetstijging

+30%

Bezoekersaantal

"Medio 2016 hebben wij als Papicolor besloten de overgang te maken van een offline onderneming (met vertegenwoordigers die de winkels/wederverkopers bezochten) naar een online onderneming waarbij we rechtstreeks aan de consument verkopen. Met behulp van jullie ondersteuning op het gebied van online marketing hebben we ten opzichte van vorig jaar 30% groei gerealiseerd en is de stijgende lijn vooral in de laatste maanden erg zichtbaar. Kortom; wij hebben goede ervaringen met jullie als online marketing partner!"

Kevin Nieuwenhuis | Papicolor

"Papicolor is een mooi voorbeeld van een klant die door de jaren heen met ons is meegegroeid. We hebben de online zichtbaarheid uitgebreid door het lanceren en optimaliseren van verschillende webshops. Vervolgens hebben we Google AdWords ingezet om de naamsbekendheid van Papicolor te vergroten en het productaanbod onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Door middel van geoptimaliseerde Search, Google Shopping en branding campagnes werken we doorlopend aan het vergroten van online resultaat. De plannen voor volgend jaar liggen alweer klaar. Ik ben ervan overtuigd dat we Papicolor aankomend jaar nog verder gaan helpen groeien!"

Dion Penterman | BeSite

Wat is jouw doelstelling?

Wij helpen je online groeien en je doelstellingen bereiken.

Daag ons uit

Wil je samen met ons een online marketing plan op maat smeden voor jouw bedrijf?

Neem contact op