Kostendaling van 37% en stijging in het aantal bezoekers van 10% in Google AdWords campagnes

Online Marketing Clinique Dokter Don

Clinique Dokter Don is een cosmetische kliniek met vestigingen in Hengelo en Amsterdam. Zij hebben een eigen, unieke kijk op de branche. Met oprechte aandacht voor vragen en wensen weten ze zich te onderscheiden van concurrenten.

Clinique Dokter Don groeide gestaag, maar had de wens om via online marketing campagnes het aantal intakes te vergroten. Clinique Dokter Don wilde de advertentiekosten in Google AdWords graag terugbrengen naar een redelijk niveau. Het budget van de Google AdWords campagnes was te hoog voor het rendement (aantal intakes). Vervolgens moest de online zichtbaarheid en het resultaat uitgebreid worden om meer intakes te genereren voor de behandelingen die ze aanbieden.

Doorlopend verbeteren van de website

Zonder goede website zijn goedlopend online marketing campagnes een bijna onmogelijke opgave. Op basis van tools, inzichten uit doelgroeponderzoek en de Google AdWords campagnes zijn we met Clinique Dokter Don doorlopend bezig met het optimaliseren van de website. We verbeteren landingspagina’s en voeren conversie optimalisatie tests door om meer bezoekers naar klanten te converteren.

Meer rendement uit Google AdWords campagnes

Na het controleren van het budget zijn we gestructureerd aan de slag gegaan met het optimaliseren van de campagnes. Allereerst hebben we per campagne de instellingen en targeting geoptimaliseerd. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het verbeteren van biedingen en advertentieteksten. Ook zijn er nieuwe AdWords functionaliteiten aan de campagnes toegevoegd om de prestaties te verbeteren.

Verbeteren van advertentietargeting

Een belangrijke wens van Clinique Dokter Don was om de advertentiekosten onder controle te krijgen. We zijn direct begonnen met het verbeteren van campagnebudgetten om buitensporige advertentiekosten te kunnen beperken. Per campagne zijn resultaten geanalyseerd om vanaf het begin een goede budgetverdeling te kunnen maken.

Wat zijn de resultaten?

-33%

Kosten

+10%

Bezoekersaantal (lijn)

+10%

Aantal bezoekers

"“BeSite weet internetmarketing exact te vertalen voor een organisatie als de onze. Wij begeven ons in een branche die vooral in zoekmachines niet eenvoudig is. Toch hebben we met BeSite in hele korte tijd ontzettend mooie resultaten weten te behalen door o.a. een strak ingericht Google AdWords account. Daarnaast kunnen wij met al onze vragen en ideeën terecht bij BeSite, ze denken mee en ondersteunen waar mogelijk. Eén belletje en je hebt gelijk antwoord. Wij raden BeSite zeker aan bij andere organisaties. Dus loop je vast of stagneert je stijgende lijn? Neem dan contact op met deze club.”

Caroline Velthuis | Clinique Dokter Don

"Eind 2016 zijn we met Clinique Dokter Don in contact gekomen. Na enkele mindere ervaringen met andere bureaus hebben ze bij ons de vraag neergelegd of we ze kunnen helpen met het behalen van online resultaat. Dat kunnen we. Er waren Google AdWords campagnes actief waar veel budget gespendeerd werd, maar waar niet het gewenste resultaat uitkwam. Dit hebben we allereerst gecontroleerd en teruggebracht. Vervolgens hebben we gestructureerde optimalisaties doorgevoerd om het resultaat te verbeteren. Zowel in het account als de landingspagina's. De samenwerking met Caroline verloopt erg prettig. We spreken elkaar regelmatig en komen gezamenlijk tot mooie resultaten!"

Dion Penterman | BeSite

Wat is jouw doelstelling?

Wij helpen je online groeien en je doelstellingen bereiken.

Daag ons uit

Wil je samen met ons een online marketing plan op maat smeden voor jouw bedrijf?

Neem contact op