Naar overzicht Succesvol worden met online verkoop

Samen op weg naar een duurzame online strategie, die leidt tot meer omzet.

Succesvol worden met online verkoop

Hoe wordt je succesvol met online verkoop? Veel bedrijven die momenteel de transitie maken van offline naar online worstelen met dit vraagstuk. Ook bedrijven die al langere tijd online actief zijn hebben vaak nog niet de sleutel gevonden tot online succes. Wij kunnen je helpen. Onze beproefde aanpak is gebaseerd op de volgende 5 aandachtspunten:

Technisch in topconditie

Je website of webshop moet technisch goed in elkaar zitten. Wanneer je website of webshop technisch in goede staat is kan een zoekmachine je website beter indexeren. Dit betekent dat je hoger/beter in zoekmachines getoond wordt en dus meer bezoekers krijgt.

Meer conversies uit je bezoekers

Een belangrijke eigenschap van een technisch goede website of webshop is dat deze snel is. Dat is belangrijk, want een snelle website levert meer bezoekers op. Bezoekers die lang moeten wachten tot een pagina is geladen, zullen je website verlaten. Wij hebben de beschikking over een technische website analyse die knelpunten en verbeteringen feilloos in kaart brengt. Vraag er naar bij onze specialisten.

Drempels wegnemen

Om een aankoop te doen of contact op te nemen met jouw bedrijf moeten bij bezoekers in veel gevallen een aantal drempels worden weggenomen. Hij wil bijvoorbeeld informatie over beschikbare modellen in je webshop of aanvullende informatie over één van je diensten.

Optimaliseren voor bezoeker en zoekmachine

Goede content is geoptimaliseerd voor bezoeker en zoekmachine. Wij adviseren je voornamelijk te richten op de bezoeker, omdat hier ook voor zoekmachines de belangrijkste prioriteit ligt. Analyseer dus welke (informatie)behoefte er leeft bij je doelgroep en optimaliseer de content op je website om hier aan te kunnen voldoen. Wanneer er geen drempels of onduidelijkheden meer bestaan staat niets een conversie meer in de weg!

Eenvoudig vinden wat je zoekt

Het succes van je website of webshop valt of staat voor een groot deel bij de gebruikerservaring van je bezoekers. Hij moet snel en eenvoudig, dus binnen enkele klikken, de informatie kunnen vinden waar hij naar op zoek is. Je website moet snel zijn, een logische structuur bevatten en overzichtelijk zijn.

Buyer Persona’s

Maar hoe bepaal je wat belangrijk is? En hoe de website of webshop gestructureerd moet worden? Wij starten met het uitwerken van buyer persona’s voor jouw doelgroepen. Hierdoor weten we wat ze zoeken, belangrijk vinden en wat ze triggert. Deze informatie is de basis voor een efficiënte structuur en goede bezoekerservaring.

Slimmer dan je concurrenten

Steeds meer bedrijven weten de weg naar het internet te vinden. Dat betekent dat ook de concurrentie online toeneemt. Een efficiente online marketing campagne vraagt dus om een slimme strategie. Een strategie die je bovendien voortdurend moet optimaliseren en bijschaven.

Juiste online marketing mix

Om een slimme online marketing strategie te kunnen formuleren waarmee je de concurrentie de baas bent moet je de doelgroep tot op de vezel kennen. Vervolgens bepaal je via welke kanalen je de doelgroep wil gaan bereiken en hoe je deze gaat inzetten. De platformen en tools blijven zich ontwikkelen. Het is dus zaak dat je ‘bij blijft’ en daar bent waar je doelgroep zich op dat moment bevindt.

Optimaliseren voor conversies

Veel bezoekers op je site of shop is de eerste stap. Hoe kom je tot de conversie naar een klant? Een opvallende kleur voor de button naar een contactformulier, het minimaliseren van het aantal invulvelden bij een formulier of het direct kunnen bestellen van een product. Het zijn allemaal voorbeelden van conversie optimalisatie. Sommige kleine aanpassingen kunnen het conversiepercentage al snel verhogen.

Blijven analyseren en testen

Om te kunnen verbeteren, moet je eerst meten. Wij analyseren je site of shop en combineren dit met inzichten uit diverse rapportage tools, waardoor we een goed beeld krijgen van het klik-gedrag op je site. Dit leidt tot verbeteringen. We gaan de verbeteringen samen uitvoeren en A/B testen. Hierna zetten we de meest converterende variant live. Met deze aanpak zijn we in staat om continu meer rendement uit jouw bezoekers te halen. Benieuwd? Lees meer over conversie optimalisatie

Meer rendement uit online marketing?

Plan een afspraak met Dion in.

Afspraak maken

Ben jij ook klaar voor vertrek? Wij sturen graag samen met jou naar succes.

Daag ons uit