Naar overzicht Marketing Automation

Laat je marketingcampagnes automatisch lopen, verkrijg inzicht in je doelgroepen en genereer betere klanten!

Marketing Automation

Wil je meer resultaat halen uit marketing, dan kun je er niet omheen: Marketing Automation. Je hebt er vast al over gehoord, maar wat houdt het in? Wat kun je er mee doen? Is het interessant voor jou? Het is een middel om automatisch van een bezoeker op je site een klant te maken. Door marketingcampagnes automatisch te laten verlopen, krijg je meer inzicht in jouw doelgroep en genereer je waardevolle klanten. Marketing Automation wordt een succes bij een goede strategie en inrichting. Wij helpen je graag stap voor stap naar de juiste opzet.

Wat is marketing automation?

Met Marketing Automation automatiseer je het marktbewerking- en leadgeneratieproces met als doel het genereren van meer leads. Door marketingcampagnes automatisch te laten verlopen, krijg je meer inzicht in de doelgroepen en genereer je meer kwalitatieve leads.

Raak de juiste snaar bij je prospects

Centraal staan de buyer persona’s en het gebruik van slimme technologie om effectiever en via meerdere kanalen op het juiste moment doelgroepen te bereiken met relevante marketing content, ofwel iedere potentiële lead krijgt de aandacht die hij verdient!

Persoonlijke communicatie

Centraal bij Marketing Automation staan de Buyer Persona’s van je doelgroep en het gebruik van slimme technologie. Doel is om effectiever en via meerdere kanalen op het juiste moment doelgroepen te bereiken met relevante content.

Veel bedrijven proberen zoveel mogelijk nieuwsberichten te versturen via verschillende kanalen. Van personalisatie of content gericht op de doelgroep is hierbij nauwelijks sprake. Dit tijdperk is voorbij! Iedereen wordt overspoeld met content, dus om te blijven opvallen moeten we omschakelen naar persoonlijke communicatie.

De juiste content op het juiste moment

Bied hoogwaardige content op het juiste moment en speel in op de interessegebieden van de persoon. Hiermee leg je de fundering voor het verder brengen van bezoekers in de salesfunnel.

Buyer persona’s

De eerste stap is een duidelijke beschrijving maken van jouw doelgroep(en). Je denkt je doelgroep misschien te kennen maar is dat ook echt zo? We gaan buyer persona’s beschrijven, waardoor iemand uit jouw doelgroep een gezicht krijgt. Hierdoor kun je beter bepalen wat hem of haar bezighoudt en waar de behoeften liggen.

Customer journey bepalen

Als we dit inzicht hebben, kunnen we content beter afstemmen op specifieke behoeften van je doelgroep. In de tweede stap bepalen we de verschillende stadia van de Customer Journey. Daarmee weten we wanneer de juiste momenten zijn om content aan te bieden. Deze twee stappen zijn de basis voor een succesvolle inzet van Marketing Automation.

Meten en sturen op acties

Je wilt bezoekers van een lead naar een klant converteren. Marketing Automation helpt je hierbij. Door acties van je prospects te registreren en te classificeren houd je automatisch bij waar een lead zich bevindt in de customer journey. Het doel in elke fase is het bewegen van de lead naar een conversie moment: bijvoorbeeld een ingevuld contactformulier, het aanmelden op de nieuwsbrief of het downloaden van informatie.

Van lead naar klant

Wanneer een lead een bepaald aantal waardevolle acties heeft ondernomen is hij of zij toe aan de volgende fase. Net zo lang, totdat de lead ‘sales-ready’ is. Dit is het moment om de conversie te laten plaatsvinden. Dit kan door een online aankoop in de shop, maar ook door een sales medewerker contact te laten opnemen. Met deze aanpak kun je op een efficiënte manier Marketing Qualified Leads omzetten in Sales Qualified Leads.

Starten met marketing automation?

Overtuigd van Marketing Automation voor jouw organisatie? Wij helpen je graag om de eerste stappen te zetten. Welke data heb je beschikbaar? Welke strategie gaan we voeren? Van daaruit bepalen we samen doelstellingen, zodat we kunnen meten en bijsturen. We hebben verschillende tools die we gebruiken om vervolgens Marketing Automation concreet in te richten. Samen met jou kijken we welke tools het beste passen bij jouw organisatie.

Stap voor stap groeien

Marketing Automation inzetten betekent stapjes maken. Niet alles in één keer proberen te doen, maar klein beginnen en van daaruit opschalen. Wat werkt wel en wat werkt niet? We beginnen simpel met de belangrijkste leadfase en de belangrijkste doelgroep. Hierdoor kunnen we snel de eerste resultaten boeken.

Aan de slag met Marketing Automation

Laten we samen de stappen zetten om snel resultaat te boeken.

Verder praten?

Automatiseer de touchpoints op de reis van je doelgroep en begeleid hen naar de conversie als klant!

Mogen wij je helpen?