Naar overzicht Effectief online adverteren

Wij ontwikkelen samen met jou een effectieve advertentie strategie voor het behalen van meetbaar resultaat.

Effectief online adverteren

Adverteren is een manier om je doelgroep snel en doeltreffend te bereiken. Een effectieve online advertentiestrategie zorgt voor meer relevante bezoekers, meer klanten en dus meer omzet. Het voordeel van online adverteren is de mogelijkheid om heel specifiek een doelgroep te targeten. Daardoor kun je efficiënt met je marketingbudget resultaat bereiken.

Ook kun je het behaalde resultaat direct meten. Wij zijn gecertificeerd door Google voor het inrichten en ondersteunen van online advertentie campagnes. Waar nodig kunnen we Google ook inschakelen om met ons mee te denken, zodat we tot succesvolle resultaten komen. Online adverteren kan op diverse manieren en wij helpen je graag met het maken van de juiste keuzes.

De doelgroep in kaart brengen

Een advertentie werkt pas goed, als de boodschap door de doelgroep wordt ontvangen en begrepen. Om een advertentiecampagne in Google efficiënt op te kunnen zetten, beginnen we met een analyse van de doelgroep. In welke markt(en) ben je actief? Wie is in deze markt jouw doelgroep? Welke behoeften heeft jouw doelgroep? Waar is jouw doelgroep naar op zoek?

Strategie en kanalen bepalen

Deze analyse helpt ons om helder te krijgen wie je wilt bereiken. Hierna bepalen we samen de strategie en kanalen die we voor jou gaan inzetten. Zoekmachines, Youtube, social media en display netwerken zijn voorbeelden van kanalen waar jouw doelgroep zich kan bevinden. Het is onze taak om te zorgen dat je op de juiste plek terechtkomt.

Adverteren in zoekmachines

De bekendste advertentievorm op internet zijn de zoekadvertenties. Dit zijn de advertenties die bovenaan de zoekresultaten verschijnen wanneer je een zoekopdracht invoert op Google. Ook andere zoekmachines, zoals Bing, hebben deze vorm van adverteren. Adverteren op zoekwoorden is nog steeds een effectieve manier om je doelgroep te bereiken.

Wanneer prospects zoeken naar jouw product of dienst, moet je er voor zorgen dat je zichtbaar bent. Hij of zij klikt op je advertentie en wordt doorgestuurd naar een pagina op je site of shop, met als uiteindelijke doel een contactaanvraag of bestelling.

Een winnende online advertentiestrategie

Wij helpen je graag met het bepalen van de juiste zoekwoorden, de beste positie en een pakkende boodschap. Ook stellen we het meten van de resultaten in, zodat je precies kunt nagaan wat iedere euro heeft opgeleverd.

Zichtbaar op +2 miljoen websites

Om jouw boodschap over te brengen bij een groot publiek, kun je gebruik maken van het Google Display Netwerk. Dit is een netwerk van sites die zijn aangesloten bij Google, voor het vertonen van advertenties. Wereldwijd zijn dit meer dan 2 miljoen sites, met bekende namen als Nu.nl.

Groter bereik en naamsbekendheid

Mensen die binnen jouw doelgroep vallen en deze sites bezoeken, krijgen jouw advertenties (banners) getoond. Wanneer ze op je advertenties klikken, worden ze doorgestuurd naar je site of shop. Het doel van deze vorm van adverteren, is het vergroten van je  naamsbekendheid binnen je doelgroep.

Retargeting / Remarketing

Retargeting (of remarketing) is een bijzondere vorm van adverteren binnen het Google Partner Netwerk. Bij retargeting worden de banners automatisch getoond aan bezoekers, die jouw site of shop in een eerder stadium hebben bezocht. Hierdoor kun je de boodschap nog relevanter maken voor jouw doelgroep.

Tweede kans op bezoekers

Door deze bezoekers via een aangesloten site van het Google Partner Netwerk, nogmaals te benaderen krijg je een tweede kans op bezoek op je site of shop. Dit kan leiden tot een contactaanvraag of aankoop. Herhaling is de kracht van de boodschap en wij helpen je graag om dit met retargeting in te richten.

 

Boodschap overbrengen via videomarketing

Advertenties kunnen ook bestaan uit videofragmenten. Bewegend beeld trekt ieders aandacht. Wil je jouw boodschap nog effectiever overbrengen, dan kan video een goede aanvulling zijn. Afhankelijk van je doel, doelgroep en boodschap, bepalen we samen of video een effectieve wijze is om te komen tot resultaat.

Vertel het verhaal van je bedrijf

Youtube is het bekendste kanaal voor het inzetten van video advertenties. Het voordeel van adverteren op Youtube is het kunnen combineren van (bewegend) beeld en geluid, om je boodschap over te brengen. Ook is er de mogelijkheid om retargeting in te zetten. Dit betekent dat een persoon die op jouw site of shop is geweest, een video advertentie van jou op Youtube tegenkomt. Herhaling is de kracht van de boodschap, ook als deze boodschap een video is.

Ga ook voor effectief adverteren

Wij helpen graag om tot een slimme strategie te komen.

Afspraak maken?

Wij brengen jouw doelgroep in kaart en ontwikkelen samen met jou de ideale opstelling.

Daag ons uit!