Doorlopend optimaliseren van je website of webshop om hoger in Google te komen.

SEO (Zoekmachine optimalisatie)

SEO is proces van continue optimalisatie van je website om beter vindbaar te worden in online zoekmachines. In Nederland hebben we het dan al snel over hoger in Google komen. SEO (Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie) zorgt voor meer relevante bezoekers naar je website. En dus meer omzet. Maar hoger in Google komen wil natuurlijk iedereen. Om de topposities in Google te bemachtigen moet je onderscheidend zijn. Dat begint met een technisch geoptimaliseerde website. Vervolgens ga je content creëren die jouw doelgroep aanspreekt, raakt en verleidt. Met als doel een verkoop of contactaanvraag.

Technisch in topconditie

Stap 1 van SEO is zorgen dat je website of webshop een goede technische basis heeft. Een technisch geoptimaliseerde website zorgt ervoor dat zoekmachines je pagina’s gemakkelijk kunnen indexeren en koppelen aan zoekopdrachten van je doelgroep. Onderdelen die daarbij aan bod komen zijn onder andere toegankelijkheid en snelheid van je website.

Technische website analyse

Via een technische website analyse brengen we allereerst de technische problemen en verbeteringen in kaart. Op basis van de analyse doen we verbetervoorstellen om de techniek van je website of webshop te verbeteren.

Waardevolle content op je website

Je doelgroep bereiken en raken doe je door het bieden van waardevolle content. Content moet relevant zijn en inspelen op de behoefte die op dat moment leeft bij je bezoeker. Wanneer jouw website je bezoeker voorziet in alle informatie die hij nodig heeft om voor je product of dienst te kiezen staat niets een conversie meer in de weg.

Content analyse & strategie

Welke content je wanneer gaat creëren en verspreiden beschrijven we in een content strategie. Daarbij beginnen wij het traject altijd met een content-analyse. Op basis van de analyse bepalen we de focus thema’s voor je campagnes en werken een content marketingplan uit dat jouw website de meeste, relevante bezoekers gaat opleveren.

Autoriteit op je vakgebied

Waardevolle content mag gezien worden! Een technisch geoptimaliseerde website alleen is echter niet altijd voldoende om jouw content een hoge positie in Google te geven. Je kunt de zoekmachine helpen je content te vinden door vanuit externe websites, webshops en andere pagina’s op jouw website naar je content te linken.

Online autoriteit vergroten door links verzamelen

Dit proces heet ‘linkbuilding’. Veel relevante links (die Google ziet als ‘stemmen’ op je website) naar je website zorgt ervoor dat je in de ogen van Google autoriteit opbouwt. En websites met autoriteit worden beloond met een hogere positie in de zoekresultaten.

Multi-channel

Je content moet de doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap bereiken. Dit vraagt een multi-channel strategie die ook rekening houdt met het gebruik van verschillende apparaten door je doelgroep. Social media is een veelgebruikt kanaal waarmee je snel en eenvoudig een groot bereik kunt realiseren binnen je doelgroep. Maar er is veel meer!

Content strategie op maat

Door het gedrag van je bezoeker te analyseren en met hen mee te blijven bewegen bereik je het beste resultaat. Wij helpen graag bij het opstellen van een gerichte strategie die je een duurzaam voordeel oplevert ten opzichte van de concurrentie.

Meer rendement uit online marketing?

Plan een afspraak met Dion in.

Afspraak maken

Wil je samen met ons een online marketing plan op maat smeden voor jouw bedrijf?

Neem contact op