Je website of webshop doorlopend optimaliseren om meer aanvragen of verkopen te realiseren.

Conversie Optimalisatie

Het doel van conversie optimalisatie is om meer website bezoekers te converteren naar klanten. Het woord zegt het al; je website optimaliseren om meer conversies (verkopen, contactaanvragen etc.) te realiseren. Bij conversie optimalisatie worden er doorlopend onderdelen van je website gewijzigd (getest). Het effect van deze wijzigingen worden vergeleken met de originele variant (A/B testen) om de invloed van de wijziging op het aantal conversies te bepalen. Op deze manier werk je continu aan het afstemmen van de website op je doelgroep. En vergroot je het aantal conversies.

Waar haken bezoekers af in het conversieproces?

Om te bepalen welke onderdelen we moeten testen starten we met het analyseren van gedrag van je websitebezoekers. Doel van deze analyse is om ‘bottlenecks’ in het conversieproces te identificeren. Hierbij maken we gebruik van verschillende tools die exact in kaart brengen op welk moment in het aankoop- of beslissingsproces de bezoeker afhaakt.

Tests moeten leiden tot meer conversies

Het uitvoeren van kwalitatief onderzoek geeft inzicht in de ‘waarom-vraag’ achter beslissingen van je website bezoekers. Wat is precies de reden dat ze de aankoop of contactaanvraag niet hebben voltooid?

Wij maken gebruik van verschillende tools voor online gedragsanalyse. Op basis van analyses van het gedrag van je paginabezoekers stellen wij hypotheses op voor conversie optimalisatie tests. Die tests moeten leiden tot een verbetering van het aantal conversies op de website.

Inzichten uit analyses geven input voor conversie tests

Inzichten uit statistische analyses en kwalitatief onderzoek geven inzicht in de behoeften en keuzes die bezoekers maken. Welke elementen van een pagina zorgen ervoor dat een bezoeker ervoor kiest om geen bestelling of contactaanvraag te doen?

Door middel van A/B testen of multivariate testen van verschillende pagina’s krijgen we antwoord op deze vragen. We analyseren de verschillende varianten van pagina’s op resultaat. Dit kan het aantal conversies zijn, maar ook bijvoorbeeld de sessieduur of het bouncepercentage van de pagina.

Meer rendement uit online marketing?

Plan een afspraak met Dion in.

Afspraak maken

Wil je samen met ons een online marketing plan op maat smeden voor jouw bedrijf?

Neem contact op