AT Techniek opleidingen

AT Techniek opleidingen is een bedrijfstakschool voor de metaalbranche, die studenten opleidt van niveau 1 t/m 4 waarbij AT Techniek opleidingen de praktijk verzorgt en het Graafschap College de theorie. Daarnaast houden zij zich bezig met om-, bij- en herscholing van zittend personeel en zij-instromers. Om al deze doelgroepen te benaderen is AT Techniek opleidingen actief op social media. Wij hebben samen met AT Techniek opleidingen een strategie opgezet om de doelgroepen met de juiste boodschap aan te spreken via de juiste kanalen. Ook helpen wij hen met de uitvoering en het bijsturen van deze strategie.

Onze aanpak is onderscheidend

Stap 1Wie is de doelgroep?
Het is belangrijk om scherp te hebben wat het doel is van de campagne. Wat wil je bereiken? Wie is de doelgroep die je wilt aanspreken? Wat is de gewenste actie van de doelgroep? Om dit helder te krijgen zijn we gestart met een doelgroepen workshop, waarin vragen zijn gesteld over de doelgroep en hun gedrag. Dit is het vertrekpunt geweest van de online strategie.
Stap 2Wat wordt de juiste boodschap?
We hebben samen met AT Techniek opleidingen persona's bepaald, waardoor de doelgroep gaat leven in je hoofd. Dit helpt om de juiste keuzes te maken bij het creëren van content. De doelgroep doorloopt meerdere fases van de klantreis. Samen met AT Techniek opleidingen hebben we gekeken welke berichten passend zijn bij welke fase in de klantreis. De boodschap die je wilt overbrengen sluit dan goed aan bij de doelgroep en heeft daardoor meer impact.
Stap 3Welke kanalen zet je in?
Nadat duidelijk is geworden wie de doelgroepen zijn, is er gekeken via welke social media kanalen deze doelgroepen te bereiken zijn. Het bereiken van ouders gaat bijvoorbeeld via andere kanalen dan leerlingen zelf. Ook is per kanaal gekeken op welke wijze het bericht het beste geplaatst kan worden, om de lezer te overtuigen om over te gaan tot een actie. Op deze wijze wordt er sindsdien gewerkt aan de inzet van social media en samen met AT techniek opleidingen blijven wij dit monitoren, analyseren en bijsturen.

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken