Top 5 online marketing blogs van de maand mei

Om up-to-date te blijven volgen wij verschillende vooraanstaande blogs op het gebied van online marketing. In dit artikel zet ik de meest relevante en leuke blogs van mei 2017 op een rijtje:

1. Geïntegreerde sales, service en marketing zorgen voor een perfecte customer journey (Marketingfacts.nl)

Customer Journey is momenteel misschien wel het meest besproken onderwerp onder marketeers. Bijna iedereen wil er mee aan de slag, maar hoe zet je dit effectief op? En welke veranderingen moeten er plaatsvinden binnen de organisatie? Een leuke, herkenbare blog van Kjell de Raad op Marketingfacts waar veel van onze klanten zich in zullen herkennen. Lees meer

2. Google Attribution: What search marketers need to know (Searchengineland.com)


De afgelopen maand heeft Google een nieuw product uitgerold: Google Attribution. Deze tool je meer inzicht in de bijdrage van verschillende campagnes en kanalen aan totstandkoming van een conversie door. In het verlengde daarvan kun je betere beslissingen maken over biedingen in Google AdWords. De vereisten om Google Attribution effectief in te kunnen zetten maken dat het voor veel (kleinere) adverteerders nog niet relevant is. Wel is het leuk om te zien welke ontwikkeling Google doormaakt op dit vlak. Lees meer

3. How to Run a Cohort Analysis in Google Analytics (Kissmetrics.com)

Heb je niet genoeg aan de ‘standaard’ rapporten in Google Analytics? Wil je net iets meer weten over je doelgroep? Dan is het opzetten van een cohort-analyse een uitstekende manier om meer inzicht te verkrijgen. In deze blog staat helder uitgelegd hoe dat in z’n werk gaat. Lees meer

4. The anatomy of ad copy relevance: The new Google standard (Searchengineland.com)

analtomie google dynamic ads
AdWords accounts worden in omvang steeds groter. Daarmee bedoel ik niet alleen spend (uitgaven), maar ook de uitsplitsing van advertentiegroepen voor meer relevantie. Dat maakt het beheren van de campagnes ook ingewikkelder. De oplossing? Dynamische advertentie templates! Lees meer.

5. Can’t-Miss Off-Page SEO Strategies to Build Your Online Reputation (Moz.com)

Off-page SEO is de kunst van genereren van aandacht voor je website. Dit doe je niet op de website zelf, maar erbuiten. Denk hierbij aan linkbuilding of social media marketing. Het resultaat is een hogere positie in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. In deze blog gaat Ronell Smith dieper in op verschillende off-page SEO factoren. Een mooi beginpunt voor je off-page SEO strategie! Lees meer

Online marketing vragen?

Vragen over online marketing? Of wil je meer resultaat uit je bestaande campagnes? Ik kijk en denk graag even met je mee.
Stuur me een berichtje

Hebben we je interesse?

Waarmee kan ik jou helpen? Ik ga graag met je in gesprek om te komen tot online resultaat.

 

Hebben we je interesse?

Zoeken