BeSite vergroot expertise op gebied van Google AdWords

18 april 2017

Wij zijn aan Google verbonden als Google Partner. Om de status van Google Partner te behouden moeten Google Partners over vaardigheden en expertise beschikken, aan bestedingsvereisten voldoen, voor omzetgroei zorgen en het klantenbestand blijven uitbreiden. Recent is onze campagne-kwaliteit door Google als ‘bovengemiddeld’ beoordeeld. Wij zijn hier erg trots op en werken iedere dag aan de kwaliteit van onze campagnes en het uitbreiden van onze Google Partner status. Een onderdeel hiervan is het behalen van bedrijfsspecialisaties en individuele certificeringen voor Google producten:

Google-certificeringen

Google-certificeringen vormen een onderdeel van de certificering van Google Partners. Medewerkers van partnerbureaus kunnen examens afleggen en zo certificeringen behalen voor Google-producten, waaronder AdWords en Analytics. De behaalde certificeringen geven inzicht in de specifieke kennis van online marketing bureaus. Elke productcertificering toont aan dat ten minste één medewerker beschikt over afdoende kennis van de basisfunctionaliteit en de geavanceerde functies van de specifieke Google AdWords specialisatie. Lees hieronder meer over de verschillende certificeringen:

Search advertising

Google certificeringen

Mensen met deze certificering hebben met goed gevolg het AdWords Fundamentals-examen en het Search Advertising-examen afgelegd. Hiermee is een adverteerder in staat om zelfstandig campagnes op te zetten in het zoeknetwerk van Google en alle basis- en uitgebreide mogelijkheden te kunnen gebruiken die AdWords biedt. De laatste jaren zijn de mogelijkheden en functies in AdWords en rap tempo uitgebreid met bijvoorbeeld advertentie-extensies, remarketing voor zoekadvertenties en veel meer!

Display advertising

Mensen met deze certificering hebben met goed gevolg het AdWords Fundamentals-examen en het Display Advertising-examen afgelegd. Het Display Netwerk geeft bedrijven de mogelijkheid om naamsbekendheid te vergroten en gerichte remarketing campagnes in te zetten om bezoekers te overtuigen en voor hun product of dienst te kiezen o.a. via gerichte banner-campagnes. Een goed gevoel voor doelgroepbepaling en targeting is voor display adverteerders van groot belang.

Mobile advertising

Mensen met deze certificering hebben met goed gevolg het AdWords Fundamentals-examen en het Mobile Advertising-examen afgelegd. Mobiele apparaten maken een steeds groter onderdeel van ons leven. Google ziet ook dat mobiele bezoekers een specifieke behoefte hebben en anders behandeld moeten worden dan bezoekers van bijvoorbeeld een desktop computer. Adverteerders die mobiele bezoekers begrijpen en weten hoe een mobiele campagne moet worden opgezet kunnen een mobile advertising examen afleggen.

Video advertising

Mensen met deze certificering hebben met goed gevolg het AdWords Fundamentals-examen en het Video Advertising-examen afgelegd. Adverteerders met een specialisatie in video advertising beschikken over de kennis en expertise om videocampagnes gericht in te zetten om het doel van een klant te bereiken. Dit kan zijn het genereren van meer naansbekendheid, het opbouwen van merkvoorkeur of het genereren van leads. Bedrijven die geloven in de mogelijkheden van (online) video nemen contact op met een Video Advertising specialist voor maximaal resultaat.

Shopping advertising

Mensen met deze certificering hebben met goed gevolg het AdWords Fundamentals-examen en het Shopping Advertising-examen afgelegd. Google Shopping is een specifiek gedeelte van het Google Netwerk gericht op verkoop van producten. Door een slimme inrichting van de productfeed (welke informatie over te tonen producten aanlevert aan Google) en een juiste targeting van de campagnes weet een Shopping Advertising specialist maximaal rendement te halen uit investering in Google AdWords.

Google Analytics Individual Qualification

Mensen met deze kwalificatie hebben met goed gevolg het examen Google Analytics IQ afgelegd. Een goede strategie begint bij een grondige analyse van de statistieken. Gecertificeerde Google Analytics gebruikers weten hoe Google Analytics optimaal kan worden ingericht om zoveel mogelijk inzicht uit Google Analytics te halen en welke rapporten de vereiste informatie geven om de juiste conclusies te kunnen trekken.

De Google specialisten bij BeSite

De afgelopen periode zijn wij intensief bezig geweest met het uitbreiden van de specialisaties voor Google producten. Zo hebben wij nu bedrijfsspecialisaties in Search advertising, Mobile advertising en Shopping advertising. Daarnaast zijn op individueel vlak de volgende certificeringen behaald:

Wessel Arink – Google AdWords Certified Professional

Wessel is sinds februari bij BeSite als afstudeerstagiair Online Marketing. Naast zijn afstudeerscriptie heeft hij zich verdiept in Google AdWords. Dit heeft geresulteerd in het behalen van de status van Google AdWords Certified Professional met een specialisatie in Google Search. Naast het behalen van zijn certificering als Google AdWords Certified Professional voert Wessel ondersteunende werkzaamheden uit voor optimalisatie van uiteenlopende AdWords campagnes.

Dion Penterman – Google AdWords Certified Professional & Google Analytics Individual Qualification

Dion is al langer actief binnen Google AdWords en beheert een groot aantal AdWords campagnes voor onze klanten. Recent heeft hij op gebied van alle AdWords specialisaties individuele certificeringen behaald. Daarnaast heeft Dion de Google Analytics Individual Qualification om ook een grondige analyse in Analytics te kunnen uitvoeren, welke de basis vormt voor optimalisatie van de AdWords campagnes.

Calvin Bleekman – Google AdWords Certified Professional

Calvin is de meest ervaren online marketeer binnen ons team. Hij heeft ruime ervaring met de inzet van Google producten voor uiteenlopende klanten. Naast een specialisatie en veel ervaring in het opzetten van AdWords campagnes in het zoeknetwerk van Google houdt Calvin zich bezig met het ontwikkelen en uitbreiden van inzet van Google producten bij onze klanten. Twijfel je over de inzet van één van de producten van Google voor jouw organisatie? Neem contact op met Calvin!

Waarom kiezen voor een Google Partner?

Bedrijfsspecialisaties van Google Partners erkennen bureaus die in aanmerking komen voor de Partner-status, beter presteren en over expertise beschikken op het gebied van AdWords-producten. Een erkende specialist zorgt voor meetbaar meer resultaat en bouwt met de klant aan online resultaat. Wil je ook meer online resultaat uit je AdWords campagnes?

Vraag het onze specialist